Toyota GR Supra w wersji Jarama Racetrack Edition

Toyota GR Supra wzbogaciła się o wyjątkową, limitowaną do zaledwie 90 egzemplarzy wersję Jarama Racetrack Edition.

Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition fot. materiały prasowe
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 209 900 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Nazwa wersji specjalnej Toyoty GR Supry pochodzi od słynnego hiszpańskiego toru wyścigowego Jarama, gdzie GR Supra była po raz pierwszy testowana przez przedstawicieli mediów. GR Suprę Jarama Racetrack Edition napędza sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik z turbodoładowaniem, generujący moc 340 KM. Nad projektem pracowali specjaliści fabrycznego zespołu Toyota Gazoo Racing, stąd dodatkowe specjalne oznaczenia na samochodzie.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition – cechy szczególne

Specjalna wersja GR Supry otrzymała wyjątkowy lakier Horizon Blue, który kontrastuje z 19-calowymi kołami z kutego aluminium, pokrytymi czarnym matowym lakierem oraz z czerwonymi zaciskami hamulców. We wnętrzu auto wyróżnia się z kolei tabliczką z włókna węglowego, na której naniesiono numer produkcyjny oraz mapę toru Jarama. Czarna tapicerka z Alcantary przeszywana jest niebieską nicią, a podgrzewane fotele są elektrycznie regulowane i mają pamięć ustawień.

Toyota GR Supra Jarama Racetrack Editionfot. materiały prasowe
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition

Jak na specjalną wersję, sygnowaną nazwą toru przystało, limitowana GR Supra oferuje sportowe osiągi i precyzyjne prowadzenie, które są efektem odpowiednio zestrojonego zawieszenia oraz złotej proporcji pomiędzy rozstawem kół a rozstawem osi. Do tego nisko położony środek ciężkości, sztywna karoseria oraz dopracowana aerodynamika zwiększają zwinność, ale i stabilność auta w szybkich łukach. Doznania te wzmacnia adaptacyjne zawieszenie, pracujące w trybach Normal i Sport, a także aktywny mechanizm różnicowy, sportowo zestrojony układ kierowniczy oraz wydajne, sportowe hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu i wentylowanymi tarczami o średnicy 384 mm.

Turbodoładowany silnik modelu został sparowany z ośmiostopniową skrzynią biegów o sportowej charakterystyce. Po uruchomieniu funkcji Launch Control, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa raptem 4,3 sekundy. Radość z jazdy wzmacnia 500 Nm momentu obrotowego, dostępnych w przedziale 1600-4500 obrotów na minutę.

Toyota GR Supra Jarama Racetrack Editionfot. materiały prasowe
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition

Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition – wyposażenie

Wersja Jarama Racetrack Edition została wyposażona w nawigację satelitarną z mapą 3D, bezprzewodową łączność ze smartfonem przy pomocy systemów Apple CarPlay i Android Auto, usługi Supra Connect oraz system audio z 10 głośnikami. Multimedia można obsługiwać przy pomocy 8,8-calowego ekranu dotykowego, a w przypadku niektórych funkcji także głosowo.

Toyota GR Supra Jarama Racetrack Editionfot. materiały prasowe
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition

Do wyposażenia GR Supry należy także pakiet Supra Safety+, który zawiera zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego, w tym:

  • układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów w dzień,
  • system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC),
  • adaptacyjny tempomat (ACC),
  • adaptacyjne automatyczne światła drogowe (AHB),
  • adaptacyjne przednie reflektory, które dostosowują snop światła do kąta skrętu kół,
  • system rozpoznawania znaków drogowych (RSA).

Nie znamy jeszcze ceny wersji specjalnej, więc dla przypomnienia, standardowy model z 6-cylindrowym silnikiem kosztuje według aktualnego cennika od 315 900 złotych.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA