Od swojej premiery Toyota GR Supra oferowana jest z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 3,0 l i mocy 340 KM, współpracującym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Rok później do oferty został dodany nowy 2,0-litrowy silnik o mocy 258 KM, również z automatyczną skrzynią biegów w standardzie. Jak zdradza producent, wciąż powracało jednak pytanie, czy będzie dostępna manualna skrzynia biegów.
Toyota wysłuchała głosów fanów i klientów zainteresowanych samochodami sportowymi, i może potwierdzić, że nowa GR Supra z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (iMT) zostanie wkrótce wprowadzona do Europy. Wersja ta została zaprojektowana tak, aby zadowolić kierowców, którzy kochają poczucie kontroli i radość, jaką zapewnia precyzyjna, sportowa manualna skrzynia biegów. Dodanie tej opcji do gamy GR Supry oznacza, że Toyota będzie oferować wszystkie trzy modele z linii GR dostępne w Europie z manualną skrzynią biegów i trzema pedałami w standardzie (GR Yaris) lub jako opcja (GR Supra, GR86).

Nowa 6-biegowa manualna skrzynia biegów iMT
Manualna skrzynia biegów zamontowana w GR Suprze została specjalnie zaprojektowana i dostrojona, aby płynnie współpracować z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem GR Supry. Zespół inżynierów zmodyfikował obudowę, wał napędowy i zestaw kół zębatych skrzyni biegów oraz usunął elementy, które nie były niezbędne, aby dodatkowo zmniejszyć jej masę. Samochód otrzymał też nowo zaprojektowane sprzęgło o większej średnicy i wzmocnionej sprężynie membranowej. Dzięki większej powierzchni tarcia i mocniejszej sprężynie, nowe sprzęgło pracuje adekwatnie do potrzeb wysokoobrotowego silnika GR Supry.
Przekładnia iMT wykorzystuje inteligentny system sterowania z nowym oprogramowaniem, który stawia na pierwszym miejscu sportowe osiągi. Podczas zmiany biegu na wyższy, parametry są tak dostosowywane, aby zoptymalizować moment obrotowy silnika w chwili załączania i puszczania sprzęgła. Oprogramowanie zostało dopracowane także pod kątem osiągów przy redukcji biegu. Skrzynia iMT oprócz domyślnych ustawień oferuje także tryb Sport. Aby zwiększyć dynamikę podczas startu i zapewnić większą radość z jazdy, przełożenie pierwszego biegu zostało zmodyfikowane z 3,15 (w automatycznej skrzyni biegów) do 3,46. To sprawia, że GR Supra z manualną skrzynią rusza i rozpędza się z niskich prędkości jak przystało na rasowy samochód sportowy.
