Toyota GR Supra jest nowym, współczesnym wcieleniem kultowej Toyoty Supry sprzed lat. Oparta na konstrukcji współdzielonej z BMW Z4 Supra napędzana była do tej pory mocnym, 6-cylindrowym silnikiem – również wspólnym z BMW Z4. Teraz oferta wzbogaca się o nową jednostkę napędową.
Toyota wprowadza czterocylindrowy silnik 2.0, co pozwoli obniżyć nie tylko średnie emisje dwutlenku węgla, ale też zmniejszy próg wejścia do rodziny posiadaczy Supry, redukując cenę bazowej wersji. Auto wejdzie do sprzedaży już w marcu tego roku i bliżej tej daty poznamy przymiarki cenowe.
Toyota GR Supra 2.0 – silnik i napęd
Dotychczas Toyota GR Supra napędzana była wspomnianym wcześniej 3-litrowym silnikiem o sześciu cylindrach ułożonych w rzędzie, generujących moc 340 KM i moment obrotowy na poziomie 500 Nm. Pozwalało to przyspieszać do „setki” w 4,3 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 250 km/h.
Zobacz także: przełomowy model Volkswagena, o którym mało kto wiedział
Komentarze