Toyota GR Yaris wraca do salonów w Polsce. Trzeba się spieszyć

Toyota GR Yaris to prawdziwy fenomen na rynku aut sportowych, bo to jeden z tych modeli, które sprzedawane są na pniu. Teraz do Polski trafiła nowa pula, ale ograniczona do 100 sztuk. Trzeba się więc spieszyć.

Toyota GR Yaris Materiały prasowe
Toyota GR Yaris
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 67 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Toyota GR Yaris jest samochodem wielu talentów i prawdziwym rodzynkiem na rynku. To jedyny model z tak zaawansowanym i bliskim profesjonalnym zastosowaniom napędem na cztery koła, wysoką mocą i przede wszystkim oferujący doznania tak bardzo zbliżone do cywilnych samochodów rajdowych. Do tego nie ma sobie równych, bo w segmencie B na próżno szukać czegoś choćby trochę podobnego, a i wśród kompaktowych hot-hatchy taki rasowy „maluch” nie zostaje wcale w tyle.

Po tym długim wstępie spieszymy z informacją o tym, że oto właśnie do Polski dotrze nowa pula Toyoty GR Yaris, niestety znów mocno ograniczona, bo licząca 100 egzemplarzy. Teraz więc polscy kierowcy i kolekcjonerzy mają okazję, by zamówić egzemplarz z rocznika 2023 i dołączyć do wąskiego grona posiadaczy GR Yarisa. Dealerzy Toyoty rozpoczynają przyjmowanie zamówień 23 listopada. Cen jeszcze nie podano, ale o ile przeszło rok temu, kiedy do Polski trafiła dodatkowa pula aut, trzeba było liczyć się z wydatkiem co najmniej 150 tys. złotych, tak teraz może być zauważalnie drożej.

Toyota GR YarisFot. Jacek Hanusz
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris – mistrzowskie geny

GR Yaris jest uważany za jeden z najbardziej udanych sportowych samochodów w historii Toyoty. Model homologacyjny rajdowego GR Yarisa Rally1 powstał dzięki wiedzy i doświadczeniu zespołu Toyota Gazoo Racing, który zdominował tegoroczny sezon WRC, zdobywając tytuły mistrza świata producentów, kierowców i pilotów. Seryjny GR Yaris został tak skonfigurowany, by mógł odnosić sukcesy w lokalnych rajdach i wyścigach.

GR Yaris zadebiutował na rynku dwa lata temu jako drugi po GR Suprze globalny model z linii bezkompromisowych sportowych samochodów GR (skrót od Gazoo Racing). Jego produkcja w wyspecjalizowanej fabryce GR Factory w Japonii ruszyła 24 października 2020 roku. Do tej pory do Polski trafiło w kilku seriach łącznie 1 078 egzemplarzy GR Yarisa, które błyskawicznie znalazły nabywców. Niemal wszystkie, bo aż 97 proc. aut, to pojazdy z wyposażeniem Dynamic i pakietem Sport, dzięki któremu auto jest lepiej przygotowane do wyczynowej jazdy. Pakiet Sport zawiera m.in. mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD Torsen z przodu i z tyłu, zawieszenie dostrojone do jazdy po torze oraz kute 18-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sports 4S. Dodajmy, że najpopularniejszym kolorem nadwozia sportowego Yarisa jest lakier Pearl White, który wybrało 38 proc. kupujących.

Toyota GR Yaris vs. Toyota GR SupraSzczepan Mroczek
Toyota GR Yaris vs. Toyota GR Supra

GR Yaris został zaprojektowany zupełnie od początku, niezależnie od Yarisa czwartej generacji. Auto powstało w architekturze TNGA na unikalnej płycie podłogowej, zbudowanej z przedniej części platformy GA-B Yarisa i tylnej części GA-C Corolli. To umożliwiło wyposażenie go w sportowy napęd na cztery koła GR-FOUR, który rozdziela moc między przednią a tylną oś w proporcjach odpowiednich do jazdy sportowej, jazdy po torze lub do codziennego poruszania się po publicznych drogach.

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s za sprawą trzycylindrowego silnika 1.6 turbo o mocy 261 KM, który współpracuje z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Inżynierowie Toyota Gazoo Racing poświęcili wiele uwagi ograniczeniu masy pojazdu i aerodynamice nadwozia. Dzięki temu samochód waży tylko 1280 kg, a jego stosunek masy do mocy wynosi 4,9 kg/KM.

REKLAMA