Od 2012 roku Toyota sprzedała ponad 170 tysięcy GT86. Kierowcy pokochali ją za łatwość prowadzenia, przewidywalne zachowanie, nieskomplikowaną konstrukcję podatną na modyfikacje i za ogromną frajdę z jazdy, którą daje nawet mało doświadczonym kierowcom.
Mimo że GT86 napędzane wolnossącym silnikiem typu bokser o mocy 200 KM przegrywa na prostej z większością „warm hatchy” z turbodoładowanymi jednostkami napędowymi, góruje nad nimi chociażby z jednego powodu – jego silnik napędza koła tylnej osi.
A nie ma nic przyjemniejszego niż szybka jazda tylnonapędówką. Jazda, podczas której czujesz, że masz auto pod kontrolą i potrafisz wykorzystać to, że przednie koła służą tylko do nadawania kierunku. Choć to nie do końca prawda – w GT86 do nadawania kierunku z powodzeniem może posłużyć też prawy pedał – umiejętne wykorzystanie nadsterowności ogromnie zwiększa przyjemność z jazdy.
Odświeżone GT daje tej przyjemności jeszcze więcej niż poprzednik. Zmiany, jakie zaszły w modelu szczegółowo opisaliśmy tutaj i pokazujemy na video poniżej.