REKLAMA

Toyota GT86, 2000GT, AE86

Przy okazji prezentacji najnowszej odsłony sportowego coupe Japończycy przygotowali genialną sesję zdjęciową z historycznymi sportowymi modelami.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

AE86, 2000GT – to nazwy modeli znane raczej wąskiemu gronu fanów motoryzacji. Zna je na pewno każdy miłośnik Toyoty GT86, bo to na nich inspirowali się twórcy tego modelu. Zanim zaprosimy do obejrzenia wielkiej galerii prezentującej odświeżone GT86 w towarzystwie legendarnych poprzedników, oto co ma do powiedzenia o tym projekcie Tetsuya Tada, główny inżynier, który nadzorował prace nad odświeżoną wersją modelu na 2017 rok:

Tetsuya Tada

Czy nad GT86 2017 pracowali ci sami projektanci, którzy stworzyli oryginalny model, czy też pojawili się w Pana zespole nowi ludzie?

REKLAMA

Niektórzy członkowie zespołu pozostali ci sami, jednak połowa składu to nowe osoby. Moim obowiązkiem jako przełożonego jest szkolić następne pokolenie inżynierów.

Na początku swojej kariery koncentrował się Pan na projektowaniu podwozia, co przyniosło Panu duże uznanie. W których elementach GT86 2017 można znaleźć efekty Pana bezpośredniego zaangażowania?

W odświeżonym modelu zrewidowaliśmy niemal wszystko, ale myślę że największe różnice można zauważyć w dziedzinie elektroniki – np. w systemach takich jak ABS i kontrola trakcji.

Dawniej wolał Pan inżynierię mechaniczną od elektroniki. Co stoi za tą zmianą optyki?

Wielu ludzi sądzi, że systemy elektroniczne przeszkadzają w sportowej jeździe, jednak moim zdaniem to już nie jest prawda. Systemy kontrolne mogą wspierać umiejętności zawodowych kierowców. Na przykład, GT86 2017 ma wiele nowych systemów elektronicznych do jazdy na torze. Wypracowaliśmy je podczas naszych startów w zawodach sportowych, w szczególności podczas udziału GT86 w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring.

Czy poprawienie podwozia, które wielu już uważało za doskonałe, było trudne?

Najważniejszym elementem, który chcieliśmy poprawić, była naturalność reakcji samochodu na polecenia kierowcy – przyspieszanie i zwalnianie, wchodzenie w zakręty, jazdę z dużą prędkością. Udało się to osiągnąć częściowo dzięki modyfikacjom amortyzatorów i sprężyn, ale najważniejsza była aerodynamika i jej wpływ na zawieszenie. Każda zmiana, nawet najmniejsza listwa dolnego grilla, ma wpływ na aerodynamikę samochodu.

W jaki sposób kierowcy odczują korzyści ze zmian w konstrukcji?

Oczywiście sztywniejsze nadwozie przyczynia się do stabilniejszego prowadzenia, ale najbardziej zauważalny jest większy komfort jazdy. To dzięki temu, że sztywniejsze nadwozie i nowe amortyzatory powodują płynniejszą jazdę po nierównościach nawierzchni.

Co Pan sądzi o zmianach we wnętrzu?

Jest bardzo przyjemne, łatwo się w nim poczuć komfortowo i zapewnia kierowcy wyjątkowo wygodną pozycję. Kierownica jest nieco przeprojektowana i mniejsza niż poprzednio.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA