Toyoty GT86 nie trzeba nikomu przedstawiać. Teraz w ofercie pojawiła się limitowana edycja tego tylnonapędowego coupe, inspirowana... Yarisem. Ale nie byle jakim, bo Yarisem GRMN.
Toyota GT86 to cenione coupe z tylnym napędem, znane z wyjątkowych właściwości jezdnych. Toyota Motor Poland przygotowała specjalną, limitowaną wersję tego modelu, nawiązującą do sportowego Yarisa GRMN.
Toyota GT86 to znane wszystkim fanom marki lekkie, sportowe coupe z tylnym napędem i silnikiem z przodu. Inspiracją dla konstruktorów modelu, który zadebiutował na rynku w 2012 roku, jest bogata tradycja sportowych samochodów Toyoty – w szczególności coupe 2000GT i Corolli AE86.
REKLAMA
REKLAMA
Toyota GT86 w limitowanej edycji GRMN
Wersja specjalna GT86 otrzymała lakierowanie nadwozia odwzorowane ze sportowego Yarisa GRMN, którego limitowana liczba 400 sztuk została sprzedana w ciągu zaledwie 72 godzin.
Toyota GT86 jest napędzana wolnossącym, 2-litrowym silnikiem typu bokser z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który pozwolił dodatkowo obniżyć środek ciężkości pojazdu. Auto o mocy 200 KM rozpędza się do 100 km/h w 7,6 s.
W 2017 roku Toyota GT86 została poddana faceliftingowi, który objął stylistykę nadwozia, wykończenie wnętrza wyższej jakości oraz większą pewność prowadzenia i komfort jazdy. Nowy tryb jazdy sportowej Track pozwala kierowcy na dynamiczną jazdę po torze przy ograniczonej do minimum interwencji elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy (VSC) oraz kontroli trakcji (TCS).
Toyota GT86 jest oferowana również w wyścigowej wersji GT86 CS-Cup oraz rajdowej odmianie GT86 CS-R3, która otrzymała homologację FIA do startów w WRC. Obie wyczynowe edycje zostały opracowane przez Toyota Motorsport GmbH w Kolonii.
REKLAMA
REKLAMA
Toyota GT86 w limitowanej edycji GRMN
Przypomnijmy, że Toyota powołała do życia sportową serię GR (Gazoo Racing). Właśnie wspomniany Yaris GRMN jest pierwszym samochodem Toyoty, dostępnym w Europie, który jest firmowany przez Toyota Gazoo Racing. W Japonii dostępnych jest już 10 usportowionych modeli, opracowanych przez sportowy zespół marki. Zgodnie z zapowiedziami koncernu, kolejne samochody z kogo GR pojawią się także na europejskim rynku.
Quattroporte – nazwa tego modelu Maserati wypowiadana na głos wybrzmiewa prawie tak dobrze jak dźwięk silnika V8, który go napędza. To nie byle jaka wersja tej limuzyny – to Trofeo, czyli najmocniejsze i najszybsze Quattroporte w historii Maserati.
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że do końca 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było w sumie nieco ponad 20 tys. aut elektrycznych i hybryd plug-in.
Skoda Kushaq to kolejny SUV w ofercie czeskiej marki. Od razu jednak musimy wspomnieć o tym, że nie będzie dostępna w Europie, bowiem głównym rynkiem będą dla niej Indie.
Mazda MX-30 i Peugeot e-2008 to pod wieloma względami podobne, ale jednak bardzo różne elektryczne SUV-y. Za MX-30 stoi wyrazista i odważna filozofia, z kolei e-2008 ma być modnym, ale praktycznym autem na co dzień. Postanowiliśmy je porównać i wydobyć najważniejsze zalety i wady.
Porsche Taycan z napędem na tylną oś i mocą 326 KM debiutuje w europejskiej ofercie jako najtańszy sposób na jazdę sportowym elektrycznym samochodem z górnej półki. Znamy już cenę.
Francuskie media zaalarmowały, że po brexicie brytyjscy kierowcy wymknęli się spod obiektywów fotoradarów krajów UE, bo póki co przestał działać system wymiany danych.
Chcesz przeznaczyć na ciekawie wyglądającego SUV-a nie więcej niż 165 tys. zł? Mamy dla ciebie odmienne konstrukcyjnie propozycje dwóch ambitnych marek. Napędzana klasycznym wolnossącym silnikiem Mazda CX-5 zaparkowała obok hybrydowego Hyundaia Santa Fe.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze
~Arec.w., 2018-05-26 14:28:29
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?