REKLAMA

Toyota Highlander – duży SUV debiutuje w polskich salonach

Toyota Highlander to największy SUV w europejskiej gamie Toyoty. Siedmioosobowy kolos z napędem hybrydowym wchodzi właśnie do sprzedaży. Znamy już jego cenę.

Toyota Highlander Materiały prasowe
Toyota Highlander
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

O tym, że Toyota planuje wprowadzić Highlandera do Europy, pisaliśmy już w maju tego roku. Teraz te słowa się ziściły, a my poznaliśmy oficjalny cennik. Zanim jednak do niego przejdziemy, warto wiedzieć, z czym mamy do czynienia.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Toyota Highlander – konstrukcja

Toyota Highlander została zbudowana na bazie platformy GA-K, wykorzystując architekturę TNGA (Toyota New Global Architecture). Pozwala to nie tylko na zastosowanie napędu hybrydowego, poruszającego wszystkie cztery koła, ale też na wygospodarowanie sporej przestrzeni w środku. Dość powiedzieć, że nadwozie o długości 4950 mm mieści nawet trzy rzędy siedzeń i jeszcze około 450 litrów bagażnika. Po złożeniu trzeciego rzędu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 658 litrów, a pozostawienie tylko dwóch przednich foteli daje aż 1909 litrów bagażnika.

Ale to nie wszystko, jeśli chodzi o rozplanowanie wnętrza. Drugi rząd siedzeń można bowiem przesuwać do przodu i do tyłu w zakresie 180 mm, co pozwala na łatwe zajmowanie miejsc w trzecim rzędzie siedzeń, a ten zmieścić ma dwie dorosłe osoby. Jak podaje producent, na płaskiej podłodze bagażnika można swobodnie rozłożyć dwuosobowy materac, a jeśli rodzina jest większa, Highlander pociągnie przyczepę o masie do 2 ton.

Toyota Highlander 2020fot. materiały prasowe
Toyota Highlander 2020

Toyota Highlander – ceny i wyposażenie

Toyota Highlander jest oferowana w trzech konfiguracjach – Prestige, Prestige z pakietem Tech oraz Executive. Podstawowa wyceniona jest na 231 900 złotych, zaś topowa Executive to wydatek 267 900 złotych. Pomiędzy nimi jest wspomniany Prestige z pakietem Tech, który kosztuje w sumie 251 900 złotych.

Podstawowa wersja Prestige ma na pokładzie m.in. inteligentną trzystrefową klimatyzację z funkcją wykrywania liczby pasażerów, inteligentny kluczyk, światła do jazdy dziennej LED oraz główne światła Bi-LED i duże aluminiowe koła o średnicy 20 cali. Standardem jest także elektrycznie unoszona klapa bagażnika, skórzana tapicerka z perforacją, podgrzewanie przednich foteli oraz przedniej szyby i rolety na szybach przy drugim rzędzie siedzeń.

Dużo do zaoferowania Highlander Prestige ma także w kwestii systemów multimedialnych i bezpieczeństwa. Do standardowego wyposażenia należy system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem dotykowym, 6 głośnikami, Android Auto i Apple CarPlay oraz usługami łączności Toyota Connected Car, a także kolorowy wyświetlacz o przekątnej 7 cali, na tablicy rozdzielczej i trzy porty USB na konsoli centralnej oraz dwa kolejne w zasięgu pasażerów z tyłu.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Highlander – pakiet Tech i wersja Executive

Wersję Prestige można rozbudować o pakiet Tech, który zawiera 12,3-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, system audio klasy premium marki JBL z 11 głośnikami, nawigację satelitarną Toyota Touch 2 with GO w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map i wentylację przednich foteli.

Najwyższa wersja wyposażenia Executive rozbudowuje z kolei bazowe wyposażenie o dodatkowe rozwiązania, w tym innowacyjne cyfrowe lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni i wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Podróż autem jest przyjemniejsza dzięki sterowanemu elektrycznie dachowi panoramicznemu z funkcją otwierania i uchylania, podgrzewanym skrajnym fotelom w drugim rzędzie siedzeń i otwieranym bezdotykowo, elektrycznie unoszonym drzwiom bagażnika.

Toyota Highlander – napęd

Nowy Highlander jest napędzany najnowocześniejszą wersją układu hybrydowego 4. generacji. Jest to połączenie silnika 2,5 l Hybrid Dynamic Force i dwóch motorów elektrycznych, napędzających przednie koła oraz mocnego silnika elektrycznego przy tylnej osi, które razem tworzą inteligentny napęd AWD-i.

Auto o łącznej mocy 246 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Układ odzyskiwania energii z hamowania oraz mocny akumulator niklowo-wodorkowy obniżają zużycie paliwa bez ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła. Hybrydowy Highlander ma średnio spalać 6,6 l/100 km (wg WLTP).

Przedsprzedaż nowej Toyoty Highlander rusza 26 października. Samochód trafi do salonów w styczniu 2021 roku.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA