REKLAMA

Toyota Highlander w Europie. 7 miejsc i spory bagażnik

Toyota Highlander jest największym z hybrydowych SUV-ów japońskiej marki. Siedmiomiejscowe auto pojawi się w Europie już od przyszłego roku.

Toyota Highlander Materiały prasowe
Toyota Highlander
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 38 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Toyota poinformowała właśnie, że potężny SUV Highlander po raz pierwszy sprzedawany będzie na rynkach Europy Zachodniej i Środkowej. Wiemy już, że auto będzie oferowane wyłącznie w wersji z napędem hybrydowym.

Toyota Highlander – nadwozie i wnętrze

Toyota Highlander została zbudowana na bazie platformy GA-K, wykorzystując architekturę TNGA (Toyota New Global Architecture). Pozwala to nie tylko na wykorzystanie napędu hybrydowego, z optymalnym rozłożeniem jego komponentów, ale też na wygospodarowanie sporej przestrzeni w środku.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dość powiedzieć, że nadwozie o długości 4950 mm mieści nawet trzy rzędy siedzeń i jeszcze około 450 litrów bagażnika. Po złożeniu trzeciego rzędu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 658 litrów, a pozostawienie tylko dwóch przednich foteli daje aż 1909 litrów bagażnika.

Ale to nie wszystko, jeśli chodzi o rozplanowanie wnętrza. Drugi rząd siedzeń można bowiem przesuwać do przodu i do tyłu w zakresie 180 mm, co pozwala na łatwe zajmowanie miejsc w trzecim rzędzie siedzeń, a ten zmieścić ma dwie dorosłe osoby.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

We wnętrzu ma nie zabraknąć przemyślanych i pojemnych schowków, a gniazda USB zamontowane są przy pierwszym i drugim rzędzie siedzeń. W wyposażeniu znajdziemy ponadto m.in.:

  • 12,3-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej,
  • wyświetlacz HUD na przedniej szybie,
  • łączność Apple CarPlay i Android Auto,
  • bezprzewodową ładowarkę telefonu,
  • wentylowane fotele,
  • wirtualne lusterko wsteczne o poszerzonym polu widzenia.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Highlander - napęd hybrydowy

Toyota Highlander wyposażona jest w pełny napęd hybrydowy 4. generacji. W jego skład wchodzi napędzający przednią oś 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, oraz dwa silniki-generatory.

Współpracuje z nimi dodatkowy elektryczny silnik przy tylnej osi, dzięki czemu Toyota Highlander dysponuje inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i (All-Wheel Drive-intelligent).

Całkowita moc systemowa napędu sięga 244 KM, a według danych producenta średnie zużycie paliwa wynosić ma od 6,6 l/100 km wg norm WLTP lub od 5,2 l/100 km w cyklu Correlated NEDC.

Do dyspozycji kierowcy będzie poza tym przełącznik trybów jazdy (Drive Mode Select), dający wybór pomiędzy trybami ECO, NORMAL, SPORT i terenowy TRAIL. Wszystkie cztery można aktywować także wtedy, kiedy samochód użytkowany jest w oddzielnie wybieranym trybie elektrycznym (EV).

Sprzedaż Toyoty Highlander Hybrid na europejskich rynkach rozpocznie się na początku 2021 roku. Bliżej tej daty poznamy ceny samochodu.

zobacz galerię

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA