Toyota Hilux GR Sport – pick-up inspirowany rajdami

Toyota Hilux GR Sport to nowa, topowa wersja w gamie modelu Hilux. Pick-up zyskuje nie tylko elementy stylistyczne z logo GR, ale ma też zmienione zawieszenie.

Toyota Hilux GR Sport fot. materiały prasowe
Toyota Hilux GR Sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 118 818 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-4
SPRAWDŹ OFERTY

Toyota HiLux to nie tylko jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych pick-upów świata, ale też jedna z legend Rajdu Dakar i zarazem zwycięzca tej najtrudniejszej imprezy motorsportowej świata. To właśnie rajdowe sukcesy zespołu Toyota Gazoo Racing były inspiracją do stworzenia modelu Hilux w wersji GR Sport.

REKLAMA

Toyota Hilux GR Sport – dla aktywnych

Toyota Hilux GR Sport została zaprojektowana, by – jak podaje producent w komunikacie prasowym – zwrócić uwagę klientów prowadzących aktywny tryb życia, oferując auto idealne na ich wyprawy czy sportowe wyzwania. No tak, ale tu nasuwa się pytanie, czy tak nie brzmi przypadkiem ogólna definicja pick-upów? Pewnie, że tak. W przypadku wersji takich jak GR Sport chodzi jednak też o to, żeby się wyróżnić. Stąd zresztą rynkowy sukces tego typu odmian specjalnych.

Toyota zastosowała w wersji GR Sport specjalnie zaprojektowane elementy zawieszenia, które mają poprawić prowadzenie pick-upa i dać kierowcy poczucie większej kontroli. Kluczową zmianą w układzie zawieszenia jest wprowadzenie amortyzatorów jednorurowych z przodu i z tyłu oraz zmodyfikowanych sprężyn. Jednorurowa konstrukcja daje większą przestrzeń na tłok, co powoduje lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Pozwala także na zachowanie optymalnych właściwości oleju w trakcie jazdy w trudnych warunkach.

Toyota Hilux GR Sportfot. materiały prasowe
Toyota Hilux GR Sport

Przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione oraz – wraz z nowymi amortyzatorami – pomalowane na czerwono, by zaznaczyć wyjątkowy charakter Hiluxa GR Sport. W aucie zastosowano także poprawki znane z nowego Hiluxa, w tym przeprojektowane resory piórowe i nowe tuleje.

W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR Sport ma poprawione właściwości jezdne, w tym siłę kierowania oraz reakcję na kąt skrętu, i lepsze osiągi na prostej. Karoseria zachowuje się stabilnie, przechyły nadwozia są pod kontrolą, podobnie jak przyczepność tylnej osi. Nowe zestrojenie zawieszenia poprawia też znacznie komfort jazdy, dzięki szybkiej reakcji na wibracje o wysokiej częstotliwości i zwiększonej zdolności tłumienia, co pozwala kontrolować zachowanie nadwozia i eliminować wstrząsy.

GR Sport ma poza tym wszystkie najważniejsze atuty nowego Hiluxa, jak zdolności terenowe, które pozwalają mu wjechać wszędzie. Nieocenione okaże się wsparcie aktywnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu oraz systemu aktywnej kontroli trakcji.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Hilux GR Sport – napęd

Wersję GR Sport Hiluxa napędza mocny, 2,8-litrowy silnik, który jest w ofercie od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM (150 kW) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Samochód występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną. Hilux może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony, a jego ładowność wynosi tonę.

Toyota Hilux GR Sport – stylistyka

Toyota Hilux GR Sportfot. materiały prasowe
Toyota Hilux GR Sport

Czarny grill ma wzór w kształcie litery G na kratce oraz zyskał poprzeczkę z napisem TOYOTA, który zastąpił emblemat marki. To nawiązanie do dziedzictwa tego modelu i klasycznych Hiluxów czwartej generacji z początku lat 80. Mocna stylistyka przedniej części podkreślona jest nowymi, powiększonymi obramowaniami świateł przeciwmgielnych. 17-calowe felgi aluminiowe mają kontrastowe czarne wykończenie i są wyposażone w opony terenowe. Czarny motyw jest obecny także na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy. Dzięki temu jaskrawoczerwone osłony, amortyzatory i sprężyny są wyraźnie podkreślone. Samochód ma też dyskretne oznaczenia symbolem GR.

Toyota Hilux GR Sportfot. materiały prasowe
Toyota Hilux GR Sport

W kabinie z przodu zamontowano nowe, sportowe fotele, które wykonano z czarnej skóry oraz syntetycznego zamszu, a całość uzupełniają czerwone perforacje oraz obszycia. Logotypy GR Sport są umieszczone na fotelach, dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu. Kierowca może korzystać z łopatek do zmiany biegów, a sportowe pedały wykonano z aluminium. Wstawki nawiązujące do włókna węglowego dodają rasowego charakteru, podobnie jak czerwona listwa dekoracyjna poprowadzona w poprzek kokpitu czy niebieskie podświetlenie panelu drzwi.

Wyposażenie bazuje na najwyższych dotychczasowych specyfikacjach Hiluxa i zawiera m.in. światła LED, bezkluczykowy dostęp, przycisk Start, dwustrefową klimatyzację, system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Nowa Toyota Hilux GR Sport trafi do europejskich salonów latem 2022 roku.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:
REKLAMA