1. Nowa konstrukcja
Najnowszy Prius Plug-In został zbudowany na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Dzięki temu środek ciężkości jest niżej położony, a nadwozie jest o 60 procent sztywniejsze niż w poprzedniku. To fakty, a na drodze samochód zachowuje się zdecydowanie lepiej niż model, którego zastępuje. Auto jest także większe od Priusa IV generacji, ma o 105 mm dłuższe nadwozie.
Wymiary Plug-Ina:
- długość - 4645 mm
- szerokość - 1760 mm
- wysokość - 1470 mm
2. LED-y i włókno węglowe
Nadwozie charakteryzuje się niskim współczynnikiem oporu powietrza równym Cx 0,25. Nowa generacja Plug-Ina ma odmienną stylistykę w stosunku do zwykłego Priusa. Poprzedni model od Priusa III różnił się wizualnie jedynie dodatkową klapką, która skrywała gniazdo ładujące.
Auto ma charakterystyczne przetłoczenie na szybie (tzw. double-bubble) oraz zintegrowany z pokrywa bagażnika spojler. Co ciekaw tylna klapa została wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP). Plug-In to także pierwszy samochód Toyoty, który seryjnie jest wyposażony w matrycowe LED-owe reflektory.
3. Lepsze Osiągi
W trybie elektrycznym samochód jest w stanie pokonać do 50 km. Zaś maksymalna prędkość "na prądzie" wynosi 135 km/h, czyli jest wyższa o 50 km/h od osiągów poprzednika.
Inżynierom Toyoty udało się o 65% skrócić czas ładowania akumulatorów. Gdy korzystamy z domowej gniazdka 230V to trwa to ok. 3 godziny. Jeśli użyjemy wydajnej wtyczki Mennekes to skracamy czas ładowania do dwóch godzin.
4. Panele słoneczne i nowa klima
Priusa Plug-Ina nowej generacji został wyposażony w system ogrzewania baterii, który pozwala na utrzymywanie odpowiedniej temperatury litowo-jonowych akumulatorów nawet przy temp. -20 stopni C. .
Samochód można także zamówić z panelami słonecznymi na dachu. Fotowoltaiczne ogniwa pośrednio mogą ładować akumulator naszego samochodu, gdy ten jest zaparkowany. Toyota twierdzi, że dzięki temu zasięg auta w trybie elektrycznym zwiększa się o 5 km.
Klimatyzacja korzysta z pompy ciepła z wtryskiem gazu, dzięki czemu można ogrzać samochód bez włączania silnika przy temp. nie niższej niż -10 stopni C.
5. Różnica w cenie
Toyoty Prius Plug-In na polskim rynku kosztuje 152 900 zł. Auto jest oferowane w jednej wersji wyposażeniowej Prestige. Cena Plug-Ina jest o 11 tys. zł wyższa w stosunku do ceny Priusa IV w wersji Prestige (141 900 zł). W przypadku poprzednika ta różnica wynosiła aż blisko 40 tys. zł.