[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Toyota Prius plug-in - 5 najciekawszych faktów

Do gamy hybrydowych Toyoty dołączył właśnie nowy Prius Plug-in, który ma nową konstrukcję i wyróżnia się stylistyką. A do tego samochód teraz w trybie elektrycznym może osiągać prędkość maksymalną 135 km/h.

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

1. Nowa konstrukcja

Najnowszy Prius Plug-In został zbudowany na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Dzięki temu środek ciężkości jest niżej położony, a nadwozie jest o 60 procent sztywniejsze niż w poprzedniku. To fakty, a na drodze samochód zachowuje się zdecydowanie lepiej niż model, którego zastępuje. Auto jest także większe od Priusa IV generacji, ma o 105 mm dłuższe nadwozie.

Wymiary Plug-Ina:

  • długość - 4645 mm
  • szerokość - 1760 mm
  • wysokość - 1470 mm

2. LED-y i włókno węglowe

Nadwozie charakteryzuje się niskim współczynnikiem oporu powietrza równym Cx 0,25. Nowa generacja Plug-Ina ma odmienną stylistykę w stosunku do zwykłego Priusa. Poprzedni model od Priusa III różnił się wizualnie jedynie dodatkową klapką, która skrywała gniazdo ładujące. 

Auto ma charakterystyczne przetłoczenie na szybie (tzw. double-bubble) oraz zintegrowany z pokrywa bagażnika spojler. Co ciekaw tylna klapa została wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP). Plug-In to także pierwszy samochód Toyoty, który seryjnie jest wyposażony w matrycowe LED-owe reflektory.

3. Lepsze Osiągi

W trybie elektrycznym samochód jest w stanie pokonać do 50 km. Zaś maksymalna prędkość "na prądzie" wynosi 135 km/h, czyli jest wyższa o 50 km/h od osiągów poprzednika. 

Inżynierom Toyoty udało się o 65% skrócić czas ładowania akumulatorów. Gdy korzystamy z domowej gniazdka 230V to trwa to ok. 3 godziny. Jeśli użyjemy wydajnej wtyczki Mennekes to skracamy czas ładowania do dwóch godzin.

4. Panele słoneczne i nowa klima

Priusa Plug-Ina nowej generacji został wyposażony w system ogrzewania baterii, który pozwala na utrzymywanie odpowiedniej temperatury litowo-jonowych akumulatorów nawet przy temp. -20 stopni C.

Samochód można także zamówić z panelami słonecznymi na dachu. Fotowoltaiczne ogniwa pośrednio mogą ładować akumulator naszego samochodu, gdy ten jest zaparkowany. Toyota twierdzi, że dzięki temu zasięg auta w trybie elektrycznym zwiększa się o 5 km

Klimatyzacja korzysta z pompy ciepła z wtryskiem gazu, dzięki czemu można ogrzać samochód bez włączania silnika przy temp. nie niższej niż -10 stopni C. 

5. Różnica w cenie

Toyoty Prius Plug-In na polskim rynku kosztuje 152 900 zł. Auto jest oferowane w jednej wersji wyposażeniowej Prestige. Cena Plug-Ina jest o 11 tys. zł wyższa w stosunku do ceny Priusa IV w wersji Prestige (141 900 zł). W przypadku poprzednika ta różnica wynosiła aż blisko 40 tys. zł.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

Skórzane fotele nie są w standardzie. Możemy je zamówić w ramach pakietu Executive, w skład którego wchodzą m.in. system automatycznego parkowania z czujnikami i nagłośnienie JBL. Cena 13 tys. złotych. 

REKLAMA

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

System multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem dotykowym jest w standardzie. Audio sygnowane przez JBL dostaniemy tylko w pakiecie Executive. 

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

Dach z panelami fotowoltaicznymi kosztuje 9 tys. złotych. Jeśli się zdecydujemy na jego zakup to nie możemy wyposażyć naszego auta w systemy BSM, RCTA oraz wyświetlacz Head-Up. 

REKLAMA

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

Centrum dowodzenia hybrydą plug-in Toyoty to podłużny wyświetlacz umieszczony na środku deski rozdzielczej. To nim obserwujemy m.in. pracę układu napędowego.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

Toyota Prius Plug-In dane techniczne:

  • silnik spalinowy: 4-rzędowy, poj. 1798 cm3
  • moc: 98 KM
  • maks. moment obrotowy: 142 Nm
  • silnik elektryczny: 72 KM
  • moc układu napędowego: 122 KM
  • maks. prędkość: 162 km/h
  • 0-100 km/h: 11,1 s
  • masa własna: 1530 kg
  • poj. bagażnika: 360 l

REKLAMA

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

Matrycowe światła LED mają funkcję doświetlania zakrętów oraz co ważniejsze nie oślepiają innych uczestników ruchu. Na drodze kamera zainstalowana w aucie wykrywa nadjeżdżający pojazd i odpowiednio wygasza diody, tak aby światła nie oślepiały innego kierowcy. 

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

Inżynierowie Toyoty zwiększyli ilość energii elektrycznej, którą może zmagazynować akumulator litowo-jonowy. Pojemność wzrosła z 4,4 do 8,8 kWh. z kolei moc silników elektrycznych wzrosła do 68 kWh. Co ciekawe teraz oba motory elektryczne mogą pracować jednocześnie. Do tej pory jeden pełnił rolę generatora i odpowiadał za rozruch silnika. 

REKLAMA

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

Podczas jazd testowych pokonaliśmy trasę 161 km. Z czego aż 77 km korzystając z jazdy "na prądzie". Najniższe uzyskane przez nas spalanie wynosiło 1,8 l/100 km, a średnie z całej trasy to 3,2 l/100 km. 

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

W 2016 r. Toyota w Polsce sprzedała 8364 samochody hybrydowe. Plan na 2017 r. to 15 tys. hybyryd, z czego 300 ma przypadać na Priusa IV generacji i 50 sztuk na wersję Plug-in. 

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 120 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij