Toyota Proace Electric – ceny pierwszej elektrycznej Toyoty

Znamy ceny Toyoty Proace Electric. Van z napędem elektrycznym to zarazem pierwszy model japońskiej marki z napędem akumulatorowym.

Toyota Proace Electric fot. materiały prasowe
Toyota Proace Electric

Nowy elektryczny dostawczy van Proace Electric wzmacnia gamę modeli użytkowych marki Toyota Professional. Ciekawym jest, że to właśnie van jest pierwszym w pełni elektrycznym modelem Toyoty, bo nie liczymy tu Toyoty Mirai, korzystającej z ogniw wodorowych, a zapowiadany model Toyota bZ4x to wciąż pieśń przyszłości.

Wracając jednak do tematu. Nowy model jest dostępny jako dostawczy van oraz furgon brygadowy, w trzech długościach nadwozia i dwóch wersjach wyposażenia, z różnymi konfiguracjami drzwi. Nadwozie Compact ma długość 4609 mm i ma wystarczająco pojemną przestrzeń bagażową, by wstawić do niej dwie europalety, zaś odmiany Medium o długości 4959 mm i Long o długości 5309 mm mieszczą po trzy europalety.

Toyota Proace Electric napędzana jest przez elektryczny silnik o mocy 136 KM, zasilany litowo-jonowym akumulatorem, gromadzącym 50 kWh lub 75 kWh energii. Maksymalny moment obrotowy 260 Nm dostępny w pełnym zakresie sprawia, że auto sprawnie rusza i nabiera prędkości. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi średnio do 303 km i do 398 km w mieście (wg WLTP).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Toyota Proace Electric – ceny i wersje wyposażenia

Ceny modelu Proace Electric zaczynają się od 140 600 zł netto. W tej kwocie dostępny jest model z nadwoziem Compact, z „baterią” 50 kWh i wyposażeniem Life. Od 161 400 zł netto kosztuje ta sama konfiguracja z wyposażeniem Comfort. Nadwozie Medium jest dostępne od 144 600 zł netto z „baterią” 50 kWh i w wersji Life, a większy akumulator 75 kWh jest dostępny od 187 400 zł netto w konfiguracji Medium Comfort. Zwiększenie tej kwoty do 195 900 zł netto pozwala wybrać wersję Furgon Brygadowy Comfort. Nadwozie Long jest oferowane od 147 600 zł netto (Life, „bateria” 50 kWh), zaś najdroższą wersją jest Furgon Brygadowy Comfort w najdłuższej wersji, z większą „baterią” 75 kWh.

REKLAMA

Toyota Proace Electric – wyposażenie standardowe

Toyota ProAce Electric w wersji Life otrzymuje m.in.:

  • tempomat,
  • układ wspomagający pokonywanie podjazdów,
  • przednie światła halogenowe i światła do jazdy dziennej,
  • radio z 4 głośnikami,
  • Bluetooth i USB,
  • kolorowy wyświetlacz między zegarami,
  • klimatyzację manualną w przedniej części pojazdu.

Wygodę korzystania z auta podnoszą także elektryczne, podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektryczne szyby, fotel kierowcy z podłokietnikiem, elektryczny hamulec ręczny, gniazdo 12 V na desce rozdzielczej i w schowku oraz pełnowymiarowe koło zapasowe. Samochód w tej wersji ma pełną przegrodę przestrzeni ładunkowej, przesuwne drzwi po prawej stronie oraz dwuskrzydłowe drzwi z tyłu, tapicerkę materiałowo-winylową, jednofazową ładowarkę pokładową OBC 7 kW i kabel do ładowania akumulatora Typ 2 z gniazdem L.

Wersja Comfort została wzbogacona o elementy i systemy podwyższające wygodę użytkowania. Oferowany w tej wersji system multimedialny Toyota PRO-Touch ma kolorowy ekran dotykowy 7 cali, obsługę Apple CarPlay i Android Auto oraz moduł nawigacji z dostępem do mapy zasięgu i mapy stacji ładowania. Dodatkowo, na pokładzie znajdziemy kamerę cofania z widokiem 180 stopni, czujnik martwego pola, 2-strefową klimatyzację automatyczną, przednie i tylne czujniki parkowania oraz czujnik deszczu i zmierzchu. Zderzaki, lusterka i klamki są w kolorze nadwozia, a praktyczność auta podnoszą także składane lusterka, gniazdo 12 V z tyłu w słupku C, akustyczna szyba i wielofunkcyjna skórzana kierownica.

W wersji Comfort fotel kierowcy ma regulację wysokości oraz odcinka lędźwiowego, a przy wyborze trzyosobowego rzędu siedzeń otrzymujemy system Smart Cargo, który umożliwia transport dłuższych przedmiotów. Przednie fotele są podgrzewane, z regulacją w trzech zakresach. Samochód otrzymuje także trójfazową ładowarkę pokładową OBC 11 kW i trójfazowy kabel do ładowania akumulatora za pomocą urządzenia naściennego Wall Box 22 kW.

 

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA