[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Toyota RAV4 - Paris Motor Show 2018

Chociaż znana od kilku miesięcy, dopiero dzisiaj oficjalnie zadebiutowała w Europie - oto Toyota RAV4. Samochód wygląda jak żadna inna Toyota znana wcześniej na Starym Kontynencie.

Toyota RAV4 - Paris Motor Show 2018 Toyota RAV4 - Paris Motor Show 2018

Piąta generacja Toyoty RAV4 jest pierwszym modelem RAV4 zbudowanym na platformie Toyota New Global Architecture (TNGA). Jak zapowiada producent, nowy model ma wszystko to, co najważniejsze u poprzedników - zaawansowane rozwiązania w dziedzinie napędu czy nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Pod względem stylistyki nowy RAV4 jest bardziej dojrzały, a kanciaste linie nadają mu nowoczesnego wyglądu i zarazem sprawiają, że auto wygląda na solidne i masywne. Przedni pas - kształtem grilla i reflektorów - przypomina trochę Forda Edge, z kolei tylne światła modele Lexusa. Ukłonem w stronę obecnych trendów jest opcjonalne dwukolorowe nadwozie.

REKLAMA

Toyota RAV4 - Paris Motor Show 2018 Toyota RAV4 - Paris Motor Show 2018

Długość nowej Toyoty RAV4 – 4600 mm – jest niemal taka sama, jak długość aktualnej wersji. Zmniejszony został przedni i tylny zwis, za to rozstaw osi zwiększono o 30 mm, co umożliwiło powiększenie kabiny i uzyskanie wyższego komfortu wnętrza. Przestrzeń bagażowa jest nie tylko większa, ale i bardzo funkcjonalna dzięki składanym tylnym siedzeniom, podwójnej podłodze i bocznym siatkom. Szerokość pojazdu zwiększyła się o 10 mm do 1855 mm, co również wpłynęło na powiększenie kabiny.

REKLAMA

Toyota RAV4 - Paris Motor Show 2018 Toyota RAV4 - Paris Motor Show 2018

Nowy RAV4 będzie dostępny z dwiema jednostkami napędowymi TNGA, odznaczającymi się mniejszym zużyciem paliwa i większą mocą w stosunku do stosowanych w obecnym RAV4. Nowy hybrydowy układ napędowy z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym łączy oszczędność paliwa, małą emisję szkodliwych substancji oraz cichą pracę z większą mocą i szybszym reagowaniem na działania kierowcy. Samochód będzie również dostępny z nowym, dwulitrowym silnikiem benzynowym oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Diesli nie zobaczymy. W stosunku do aktualnego modelu poprawione zostały właściwości jezdne auta, dzięki istotnym usprawnieniom układów napędu na wszystkie koła zastosowanych w nowym RAV4. Jazdę w lekkim terenie umożliwia większy prześwit.

REKLAMA

Toyota RAV4 - Paris Motor Show 2018 Toyota RAV4 - Paris Motor Show 2018

Dla wersji hybrydowej Toyota opracowała zupełnie nowy system napędu elektrycznego, wyróżniający się bardziej efektywnym wykorzystaniem energii. Drugi silnik elektryczny napędzający tylne koła generuje duży moment obrotowy przy obniżonych stratach energii, zapewniając dzielność terenową w różnych warunkach jazdy przy małym zużyciu paliwa. System napędu na wszystkie koła udoskonalono również w wersji konwencjonalnej z dwulitrowym silnikiem benzynowym, stosując podwójne sprzęgło i odłączanie tylnego mostu w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

REKLAMA

Toyota RAV4 - Paris Motor Show 2018 Toyota RAV4 - Paris Motor Show 2018

Wykorzystanie platformy TNGA, która zapewnia niski środek ciężkości, optymalny rozkład masy oraz większą sztywnością nadwozia, korzystnie wpływa na dynamikę RAV4, zapewniając większą stabilność w zakrętach i precyzyjne reagowanie na działania kierowcy. O tym przekonamy się podczas pierwszych jazd testowych. Nowy SUV trafi na rynki europejskie w pierwszym kwartale 2019 roku.

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij