[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Ponad 300 KM mocy

Na salonie samochodowym w Los Angeles debiutuje Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Oszczędny SUV ma ponad 300 KM mocy i osiągi godne auta sportowego.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 37 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Toyota jest prekursorem jeśli chodzi o napędy hybrydowe. Od wielu lat japoński producent oferuje samochody z takim rodzajem napędu. Hybrydą jest też od dłuższego czasu model RAV4, jednak teraz do oferty SUV-a dołącza kolejna wersja, jakiej dotąd nie było.

Mowa o Toyocie RAV4 Plug-in Hybrid, czyli hybrydzie plug-in ładowanej z zewnętrznego źródła prądu. Oprócz tego, że ma być bardzo oszczędna, to jest też bardzo mocna i bardzo szybka. Nie za dużo tego w niepozornym rodzinnym SUV-ie? Zobaczmy!

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – silnik

Zacznijmy od tego, co w przypadku RAV4 w wersji PHEV najważniejsze, czyli napędu. Jest to hybrydowe połączenie znanego z RAV4 Hybrid silnika benzynowego Hybrid Dynamic Force o pojemności 2,5 litra z jednostką elektryczną.

Jeśli chodzi o parametry napędu, są one – jak wspomnieliśmy – imponujące. Motor benzynowy oferuje moc 178 KM i moment obrotowy na poziomie 228 Nm. Teraz jednak robi się ciekawiej, kiedy dodamy do tego możliwości silnika elektrycznego.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji

REKLAMA

REKLAMA

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Producent podaje, że łączna moc systemowa napędu Toyoty RAV4 PHEV sięga aż 306 KM, co wynosi tego SUV-a na poziom osiągów uzyskiwanych przez auta o sportowym charakterze. Co więcej, czyni to z RAV4 jedno z najszybszych modeli Toyoty w ofercie!

Żeby nie być gołosłownym, na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Toyota RAV4 w wersji plug-in hybrid potrzebuje zaledwie 6,2 sekundy, a to już nie są żarty, jeśli chodzi o segment rodzinnych SUV-ów.

Hybrydy plug-in mają jednak jeszcze jedną cechę, która zwiększa ich uniwersalność. Chodzi o zasięg, jaki mogą pokonać na samym tylko napędzie elektrycznym. W przypadku Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid ma to być nieco ponad 60 kilometrów, co zdaniem konstruktorów w 120 proc. pokrywa średni dzienny dystans pokonywany przez europejskiego kierowcę SUV-a.

Co więcej, producent podaje, że średnie zużycie paliwa w przypadku Toyoty RAV4 PHEV wynosić ma zaledwie 2,6 l/100 km. Przypomnijmy, że to duży SUV, dodatkowo dociążony zestawem litowo-jonowych akumulatorów i silnikiem elektrycznym wraz z osprzętem, do tego ponad 300-konnym. Jeśli to auto nie będzie rynkowym hitem w swojej klasie, to będziemy co najmniej zaskoczeni.

Zobacz także: SsangYong Korando - przełomowy SUV

REKLAMA

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – zawieszenie i napęd

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid w chwili debiutu staje się flagowym modelem w gamie hybryd Toyoty, łącząc świetne osiągi i dynamikę. Konstruktorzy obiecują też doskonałe właściwości jezdne, które SUV zawdzięczać ma konstrukcji opartej na platformie GA-K z serii TNGA.

Ale nie tylko, bo w RAV4 montowane jest zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, w standardzie znajdziemy też inteligentny napęd na cztery koła AWD-i, który zapewni bardzo dobrą trakcję na śliskiej nawierzchni, a rozmieszczone w podłodze akumulatory obniżają środek ciężkości, poprawiając stabilność wysokiego nadwozia.

Rozpoczęcie sprzedaży Toyoty RAV4 PHEV planowane jest na drugą połowę 2020 roku. Wersja dla Europy zostanie zaprezentowana zapewne już niebawem, ale nie spodziewamy się różnic w parametrach napędu.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij