REKLAMA

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid dla Europy

Niedawno na salonie samochodowym w Los Angeles debiutowała Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Teraz model ten trafia do Europy.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 38 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Jeszcze w 2020 roku oferta Toyoty RAV4 wzbogaci się o wersję z napędem hybrydowym plug-in, czyli z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu i jazdy w trybie elektrycznym przez kilkadziesiąt kilometrów. Co wiemy o nowej Toyocie RAV4 Plug-in Hybrid?

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – silnik i napęd

Toyota RAV4 w wersji hybrydowej plug-in napędzana jest połączeniem spalinowego silnika benzynowego o pojemności 2,5 litra oraz motoru elektrycznego, który nie tylko wspomaga konwencjonalną jednostkę podczas jazdy, ale może również przejąć napędzanie samochodu w trybie zeroemisyjnym.

Motor benzynowy sam z siebie oferuje moc 178 KM i moment obrotowy na poziomie 228 Nm. Kiedy dodamy do tego możliwości silnika elektrycznego, robi się o wiele ciekawiej. Łączna moc systemowa napędu Toyoty RAV4 PHEV sięga bowiem aż 306 KM i czyni z japońskiego SUV-a jedno z najszybszych modeli w ofercie Toyoty.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Toyota RAV4 w wersji plug-in hybrid potrzebuje zaledwie 6,2 sekundy, a to już nie są żarty, jeśli chodzi o segment rodzinnych SUV-ów.

Co więcej, RAV4 PHEV to nie tylko dobre osiągi, ale również obiecywany przez producenta niezły zasięg w trybie elektrycznym, w którym podróżować można do prędkości 135 km/h. Ma on wynosić nawet 65 kilometrów, co zdaniem konstruktorów w 120 proc. pokrywa średni dzienny dystans pokonywany przez europejskiego kierowcę SUV-a.

Zobacz także: Volkswagen zapowiada rewolucję modelową

REKLAMA

REKLAMA

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Co więcej, producent podaje, że średnie zużycie paliwa w przypadku Toyoty RAV4 PHEV wynosić ma zaledwie 2,6 l/100 km. Przypomnijmy, że to duży SUV, dodatkowo dociążony zestawem litowo-jonowych akumulatorów i silnikiem elektrycznym wraz z osprzętem, do tego ponad 300-konnym.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – konstrukcja i właściwości jezdne

Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid została zbudowana na platformie GA-K o nisko położonym środku ciężkości, a dodatkowe korzyści pod względem właściwości jezdnych uzyskano dzięki umieszczeniu akumulatora hybrydowego pod podłogą. Auto jest przy tym standardowo wyposażone w elektryczny napęd na wszystkie koła AWD-i.

Kompaktowe wymiary baterii litowo-jonowej umożliwiły umieszczenie jej w całości pod podłogą RAV4 Plug-in Hybrid. Dzięki minimalnej ingerencji baterii w przestrzeń ładunkową pojemność bagażnika wynosi 520 litrów. Nisko zamontowany akumulator trakcyjny ułatwił również uzyskanie nisko położonego środka ciężkości auta, zwiększając stabilność prowadzenia i komfort jazdy.

Zobacz także: Volvo V60 T8 Twin Engine - rodzinny nie znaczy nudny!

REKLAMA

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – wyposażenie i premiera

Specyfikacja wyposażenia RAV4 Plug-in Hybrid ma potwierdzać jego status jako flagowego modelu. W zależności od wersji, samochód otrzyma m.in.:

  • 19-calowe aluminiowe felgi,
  • podgrzewane przednie i tylne siedzenia,
  • zamontowane w kabinie gniazdko elektryczne 230 V,
  • dwukolorowe wykończenie nadwozia,
  • elektrycznie otwieraną tylną klapę z bezdotykowym sterowaniem,
  • panoramiczny dach,
  • wyświetlacz Head-up Display,
  • system audio z 9-calowym ekranem dotykowym,
  • najnowszy pakiet multimedialny Toyoty, zintegrowany z Apple CarPlay i Android Auto.

Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid zostanie wprowadzona na rynek w drugiej połowie 2020 roku, a daty rozpoczęcia jej sprzedaży zostaną określone w zależności od rynku.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA