[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Toyota Raize. Premiera crossovera

Toyota Raize to nowy model japońskiego producenta, który jest crossoverem, bazującym na pokazanym niedawno Daihatsu Rocky.

Toyota Raize Toyota Raize
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 37 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Nie dalej jak w zeszłym tygodniu pisaliśmy o pierwszych informacjach dotyczących Toyoty Raize, a już dziś wiemy o wiele więcej. W Japonii miała właśnie premiera nowego modelu w gamie Toyoty.

Toyota Raize – nadwozie

Jak wspomnieliśmy wyżej, Toyota Raize jest konstrukcyjnym bliźniakiem crossovera Daihatsu Rocky, który ma czterometrowe nadwozie o stylistyce przypominającej nieco Forda EcoSport, ale w bardziej kanciastym wydaniu.

Oba modele – Rocky oraz Raize – różnią jednak detale stylistyczne, jak choćby pas przedni. Ten w Daihatsu, zwłaszcza kształtem grilla, przypomina nieco modele Hyundaia czy nawet Audi. Z kolei Toyota Raize stylistycznie nawiązuje do większego modelu RAV4, choć widać tu podobieństwo do... Ssangyonga Tivoli.

W gamie Toyoty model Raize znajdzie się poniżej modeli C-HR i RAV4. Zbudowany został na platformie DNGA (Daihatsu New Global Architecture), czyli nieco tańszej odmianie toyotowskiej płyty podłogowej TNGA, co pozwala przypuszczać, że do napędu wykorzystane zostaną układy hybrydowe.

Zobacz także: Volkswagen zapowiada rewolucję modelową

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Raize Toyota Raize

Długość Toyoty Raize wynosi 3995 mm, przy szerokości 1695 mm i wysokości 1620 mm. Rozstaw osi sięga z kolei 2525 mm. Wszystkie te wymiary potwierdzają, że jednym z rywali będzie wspomniany wcześniej Ford EcoSport.

Toyota Raize – wnętrze

W kabinie Toyoty Raize znajdziemy dokładnie to, co w pokazanym na salonie samochodowym w Tokio Daihatsu Rocky. A zatem w bogatszych wersjach mowa o dużym ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego, sterczącym pośrodku deski rozdzielczej.

Ale Raize ma także ładną, trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę. A także sporo przycisków i pokręteł do obsługi większości funkcji samochodu. Wszystko to całkiem ładnie skrojone i przyjemne dla oka.

Niemały ma być bagażnik Toyoty Raize. Producent podaje wartość 369 litrów, co jak na 4-metrowe nadwozie jest bardzo dobrym wynikiem. Dodatkowo złożenie foteli daje płaską podłogę, a we wnętrzu wygospodarowano sporo schowków na drobiazgi.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - jak z kosztami eksploatacji?

REKLAMA

Toyota Raize Toyota Raize

Toyota Raize – napęd

Producent zapewnia, że wykorzystanie nowej płyty podłogowej DNGA przyczyniło się do osiągnięcia niskiej masy pojazdu, przy jednoczesnym zachowaniu sztywności nadwozia. W połączeniu z dynamicznie nastawionym zawieszeniem Toyota Raize ma oferować ponadprzeciętną stabilność i precyzję prowadzenia oraz wysoki komfort jazdy.

Pod maskę Toyoty Raize trafić ma początkowo 1-litrowej pojemności, trzycylindrowy silnik o mocy 98 KM przy 6000 obr./min i momencie obrotowym sięgającym 140 Nm w zakresie 2400-4000 obr./min. Współpracuje on z przekładnią D-CVT, czyli Dual mode Continuously Variable Transmission, spotykaną dotąd jedynie w modelach Daihatsu.

Średnie zużycie paliwa tego napędu ma wynosić 5,4 l/100 km dla modelu z napędem na przednią oś lub 5,7 l/100 km dla wersji czteronapędowej. Nieduży crossover ma być bowiem dostępny również z napędem na cztery koła, wykorzystującym system Dynamic Torque Control 4WD, który przenosi część sił napędowych na tył podczas ruszania z miejsca oraz przy wykryciu poślizgu przednich kół.

Zobacz także: 1500 aut dziennie - oto supernowoczesna fabryka

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Raize Toyota Raize

W późniejszym czasie pojawić się ma również odmiana hybrydowa, jako że pojazd bazuje na przystosowanej do takiego napędu płycie podłogowej. O tym jednak na razie producent oficjalnie nie wspomina.

W Japonii Toyota Raize kosztuje około 14,5 tys. dolarów, czyli około 56 tys. złotych. To jednak inne realia i uwarunkowania cenowe, w porównaniu do rynków europejskich.

Czy Toyota Raize pojawi się na rynkach Starego Kontynentu? Na razie oferowany będzie na tzw. rynkach wschodzących, głównie w Azji. Prawdopodobnie jednak, kiedy tylko otrzyma napęd hybrydowy – najpewniej ten z nowej Toyoty Yaris – pojawi się i u nas. W ofercie Toyoty brakuje takiego właśnie 4-metrowego crossovera.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij