[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Toyota Safety Sense drugiej generacji w 2018 roku

System Toyota Safety Sense drugiej generacji zadebiutuje w 2018 roku. Wśród nowości znalazło się m.in. zapobieganie potrąceniom rowerzystów i pieszych nocą.

Toyota Safety Sense Toyota Safety Sense

Toyota wprowadza na rynek drugą generację pakietu Toyota Safety Sense z nowym, bardziej precyzyjnym modułem, złożonym z kamery i czujnika radarowego. Moduł montowany na górze przedniej szyby jest mniejszy i łatwiejszy w instalacji.

Toyota Safety Sense w nowej odsłonie zawiera bardziej zaawansowany Pre-Collision System (PCS) i nowy układ Lane Tracing Assist (LTA).

Udoskonalony system zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem PCS działa w zakresie prędkości od 10 do 180 km/h. System wykrywa także rowerzystów w świetle dziennym oraz pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy.

W przypadku wykrycia przeszkody układ samoczynnie włącza hamulce, zapobiegając kolizji lub ograniczając jej skutki. System automatycznego hamowania działa w zakresie prędkości względnej (w odniesieniu do przeszkody) od 10 do 80 km/h.

Nowy asystent pasa ruchu (Lane Tracing Assist, LTA) utrzymuje samochód pośrodku pasa ruchu za pośrednictwem kontroli układu kierowniczego i aktywnego tempomatu. LTA opiera się także na udoskonalonym układzie ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), który teraz rozpoznaje nie tylko białe i żółte linie na jezdni, ale także pobocza nieoddzielone liniami od głównej drogi.

Kiedy kierowca zboczy ze swojego pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazu, zostaną uruchomione sygnały ostrzegawcze, a samochód automatycznie powróci na właściwy tor jazdy.

Pakiet Toyota Safety Sense drugiej generacji będzie stopniowo wprowadzany do gamy modelowej Toyoty w Japonii, Europie i Ameryce Północnej od początku 2018 roku.

Wprowadzony na rynek w 2015 roku pakiet Toyota Safety Sense oparty na współpracy kamery i lasera zawiera w najszerszej wersji układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i automatyczne światła drogowe (AHB).

Samochody wyposażone w rozszerzony TSS z czujnikiem radarowym korzystają ponadto z systemu wykrywania pieszych (PD), funkcji powrotu na zadany tor jazdy (SC), rozszerzającej działanie systemu LDA, i aktywnego tempomatu (ACC).

Od 2015 roku salony Toyoty na świecie opuściło ponad 5 milionów samochodów wyposażonych w Toyota Safety Sense. W tym roku w Europie pakiet ten zamontowano w 92 procentach nowych aut. Jak wynika z badań przeprowadzonych w Japonii, Toyota Safety Sense w rzeczywistych warunkach drogowych przyczynił się do redukcji kolizji z poprzedzającym samochodem o 50 procent. Samochody korzystające dodatkowo z układu Intelligent Clearance Sonar (ICS) uczestniczyły w kolizjach tego typu o 90 procent rzadziej niż auta pozbawione systemów bezpieczeństwa czynnego.

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij