[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Toyota Supra okrąży Nordschleife w czasie 7:40?

Nowa Toyota GR Supra ma pokonać okrążenie Północnej Pętli toru Nurburgring w zaledwie 7 min 40 s. Czy to możliwe?

Toyota GR Supra (A90) Toyota GR Supra (A90)

Zaprezentowana kilka dni temu Toyota GR Supra była intensywnie testowana między innymi na pętli słynnego toru Nurburgring, ale oficjalnie pomiarowego okrążenia jeszcze nie przejechała. Zdaniem głównego inżyniera modelu, Tetsuyi Tady, auto będzie na tyle szybkie, że wykręci czas znacznie lepszy niż BMW Z4, z którym dzieli większość podzespołów. Co więcej, pan Tada mówi o zejściu do poziomu 7 minut i 40 sekund!

Toyota GR Supra – 7:40 na Nordschleife?

Wspomniany wyżej szef inżynierów Supry uważa, że auto, za które odpowiadał, będzie naprawdę szybkie. Przyznaje, że nie wykonano jeszcze pomiarowego okrążenia, ale auto wykona niebawem taki przejazd. Ma się on póki co odbyć z fabrycznym ogranicznikiem prędkości, który ustawiono na 250 km/h.

Zobacz także: co zmieni się w przepisach w 2019 roku?

- Może pewnego dnia zdecydujemy się na pobicie rekordu bez ogranicznika. Ale nawet z nim to bardzo szybkie auto. Na Pętli Północnej z łatwością złamie osiem minut. Czasy na poziomie 7 min 50 s, czy nawet 7 min 40 s osiągnie z łatwością – zapewnia Tetsuya Tada.

To odważne stwierdzenie, bowiem wynikiem 7 min 40 s na Nordschleife mogą pochwalić się takie potęgi, jak Bugatti Veyron, Lamborghini Murcielago LP640 czy Mercedes SLR McLaren. Bliższe rzeczywistości wydaje się osiągnięcie 7:50, bo zrobiły to dotychczas takie auta, jak Porsche 911 Carrera S (997) czy nawet... Volkswagen Golf GTI Clubsport S.

Tak czy inaczej, trzymamy kciuki za nową Suprę i jej jak najlepszy wynik na wymagającym Nordschleife. Poinformujemy was niezwłocznie, kiedy tylko Toyota przeprowadzi próbę i potwierdzi ostateczny wynik. Może okazać się przecież, że pan Tada miał absolutną rację.

Zobacz także: Toyota GR Supra - wielki powrót!

REKLAMA

REKLAMA

Toyota GR Supra (A90) Toyota GR Supra (A90)

Toyota GR Supra – osiągi

Pod maską nowej Toyoty GR Supry pracuje trzylitrowy, rzędowy silnik o sześciu cylindrach ustawionych w rzędzie. Maszyneria ta generuje 340 KM mocy przy 5000-6500 obr./min oraz 500 Nm momentu obrotowego w szerokim zakresie 1600-4500 obr./min.

Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, z krótkimi przełożeniami na niskich biegach. Manetki przy kierownicy umożliwiają manualną zmianę przełożeń, a w trybie automatycznym dostępne są położenia Normal oraz Sport.

Jak na sportowy wóz przystało, do dyspozycji kierowcy pozostaje funkcja Launch Control, która umożliwia przyspieszanie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 315 900 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij