iQ3 napędzana jest przez 1,33-litrowy silnik benzynowy ze zmiennymi fazami rozrządu. Moc maksymalna osiągana jest przy 6000 obr/min i wynosi równe 100 koni mechanicznych. Moment obrotowy "w szczycie", czyli przy 4400 obr/min, to 125 Nm.
Mała Toyota nie jest demonem prędkości jednak 11,8 sekundy, które jest potrzebne na przyspieszenie od 0 do 100 km/h to raczej przyzwoity wynik. Z bezstopniową skrzynią CVT wynik ten jest nawet o 0,2 sekundy lepszy.
Dzięki systemowi Stop&Start iQ3 potrafi też oszczędzać - Toyota podaje, że w wersji z "manualem" średnie spalanie powinno wynosić około 4,8 litra a emisja CO2 113 g/km.
Cena w Polsce sięgnie zapewne około 70 tysięcy złotych, wersja z motorem 1-litrowym to wydatek około 55 tysięcy złotych.
Źródło: carscoop
Komentarze