REKLAMA

Toyota liderem, Hyundai wysoko - ranking wartości marek

Toyota zajmuje pierwsze miejsce w globalnym rankingu wartości marek Interbrand. Hyundai natomiast utrzymuje wysoką pozycję, m.in. przed Audi i VW.

Toyota logo

Hyundai wzmocnił swoją 35. pozycję w nowym rankingu najbardziej wartościowych marek na świecie, opublikowanym przez specjalistów z agencji Interbrand.

Aktualna wartość marki Hyundai została wyceniona na 13,2 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 5,1 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. To jednocześnie czterokrotny wzrost Hyundaia w rankingu od 2005 roku, kiedy wartość wynosiła ona 3,5 miliarda dolarów.

REKLAMA

REKLAMA

Koreańska marka sprzedała ponad 4,8 miliona samochodów na całym świecie, co wpłynęło na zajęcie wysokiej, 6. pozycji na liście najcenniejszych marek motoryzacyjnych (ranking TOP10 poniżej).

Co ciekawe, szósta pozycja pozwoliła na wyprzedzenie takich uznanych marek, jak Audi, Volkswagen, Porsche czy Nissan. Przed Hyundaiem natomiast znalazły się Toyota, Mercedes, BMW, Honda oraz Ford.

Hyundai nie składa broni i podejmuje produktową ofensywę. Ostatnim, wprowadzonym globalnie modelem, jest Kona - SUV segmentu B, który w pierwszym miesiącu sprzedaży w Korei zebrał 10 000 zamówień.

REKLAMA

Poniżej przedstawiamy aktualny ranking wartości marek motoryzacyjnych.

2017 Top 10 - marki motoryzacyjne

Miejsce Marka Wartość (mld dol.)
1. Toyota 50,3
2. Mercedes 47,8
3. BMW 41,5
4. Honda 22,7
5. Ford 13,6
6. Hyundai 13,2
7. Audi 12,0
8. Nissan 11,5
9. Volkswagen 11,5
10. Porsche 10,1

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA