REKLAMA

Toyota na czele w rankingu wartości marek

Toyota utrzymała tytuł najbardziej wartościowej marki motoryzacyjnej świata w nowej edycji rankingu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brand publikowanej przez koncern Kantar Millward Brown.

Toyota Hilux
Toyota Hilux
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 38 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

W najnowszej odsłonie zestawienia, Toyota obroniła tytuł najbardziej wartościowej marki, wyprzedzając innych gigantów, jak BMW, Mercedes czy Ford. Gwiazdą rankingu jest jednak inna firma - Tesla, która awansowała o dwie pozycje w porównaniu do zeszłego roku.

Wartość Toyoty, mimo rosnącej sprzedaży, zmalała od zeszłego roku o 3 proc. do wartości 28,7 mld dolarów. Powodem były m.in. fluktuacje walutowe, duże inwestycje oraz rosnące koszty pracy.

REKLAMA

Co więcej, japońskiej marce nie zaszkodziły problemy związane z dużymi akcjami przywoławczymi i wciąż jest postrzegana jako niezawodna i pewna. Dość powiedzieć, że przez 12 lat istnienia rankingu, Toyota zajmowała pierwszą lokatę aż... 10-krotnie.

Jak wspomnieliśmy, inną gwiazdą zestawienia jest Tesla, która wyprzedziła m.in. Porsche i Land Rovera, zwiększając swoją wartość aż o 32 proc. do kwoty 5,9 mld dolarów. Z 10.miejsca w zeszłym roku wskoczyła tym samym na 8. pozycję.

Pierwsza dziesiątka rankingu najwartościowszych marek motoryzacyjnych prezentuje się następująco:

Miejsce Marka Wartość (mld dol.) Zmiana proc.
1. Toyota 28,7 -3
2. BMW 24,6 -8
3. Mercedes-Benz 23,5 +4
4. Ford 13,1 0
5. Honda 12,2 -8
6. Nissan 11,3 -1
7. Audi 9,4 -1
8. Tesla 5,9 +32
9. Land Rover 5,5 +17
10. Porsche 5,1 +16

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA