Toyota Prius jest najdłużej produkowaną hybrydą japońskiej marki, dlatego jej sprzedano najwięcej - ponad 3.36 miliona egzemplarzy. Tym samym Prius stał się najlepiej sprzedającą się hybrydą świata.
Do sukcesu Toyoty, oprócz Priusa, przyłożyły się modele Camry, a także Lexusy CT 200h i RX 450h. Najwięcej hybrydowych aut Toyoty i Lexusa sprzedano w rodzimej Japonii, ponad 3,3 miliony, w USA 2,5 miliona i na Starym Kontynencie 770 tysięcy sztuk. Najmniej w Australii, 67 tysięcy.
Ostatni milion "pękł" bardzo szybko. Sześciocyfrową liczbę hybryd udało się wyprodukować zaledwie w 9 miesięcy.
Dzięki modelom hybrydowym udało się zredukować emisję dwutlenku węgla w sumie aż o 49 milionów ton.
W przyszłym roku Toyota ma wypuścić na rynek model FCV, czyli auto hybrydowe, napędzane ogniwami wodorowymi. Prace nad modelem FCV rozpoczęto już w 1992 roku, ale ze względu na nieznaną ówcześnie technologię, prace zaniechano. Program aut hybrydowych z napędem wodorowym wznowiono pod koniec lat 90. a w 2003 roku prowadzono nawet testy drogowe.

Prawdopodobnie wiosną przyszłego roku, hybrydowo-wodorowa Toyota FCV wyjedzie na ulice. Czy FCV osiągnie tak duży sukces i czy tak samo zaskoczy świat motoryzacji, jak zrobił to Prius w 1996?