Toyota jest światowym liderem w dziedzinie napędów hybrydowych. Wszystko zaczęło się w 1997 r. od debiutu pierwszej generacji Priusa, który początkowo był bardziej ciekawostką, do tego bardzo kosztowną.
Teraz ten rodzaj napędu trafia nawet do aut segmentu B, a kosztami zakupu zbliżony jest do analogicznych wersji z silnikiem Diesla.
W komunikacie prasowym polskiego oddziału Toyoty czytamy, że 26 lipca 2017 roku łączna sprzedaż hybryd Toyoty w kraju przekroczyła 25 tys. egzemplarzy.
Ostatnie 5 tys. aut hybrydowych Polacy kupili w ciągu pięciu miesięcy. Co więcej, przez pięć ostatnich lat roczna sprzedaż hybryd Toyoty wzrosła aż 40-krotnie i wyniosła w 2016 roku 8 364 aut.
Obecnie w polskich salonach japońskiej marki dostępnych jest siedem modeli hybrydowych, należących do sześciu rynkowych segmentów - od miejskiego Yarisa, poprzez Aurisa w wersji hatchback i kombi, najpopularniejszego obecnie w gamie Toyoty kompaktowego SUV-a C-HR, aż po dużego SUV-a RAV4. Nie można też zapomnieć o modelach Prius, Prius Plug-In czy siedmiomiejscowym Prius+.