Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Toyoty i Lexusy będą zelektryfikowane do 2025 roku

Koncern Toyota zapowiedział przyspieszenie wprowadzania samochodów zelektryfikowanych - hybrydowych, hybryd plug-in oraz aut czysto elektrycznych - dla marki Toyota i Lexus.

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

W 2030 roku Toyota zamierza osiągnąć sprzedaż 5,5 miliona rocznie zelektryfikowanych samochodów, w tym milion aut bezemisyjnych. Z kolei od 2025 roku wszystkie modele Toyoty i Lexusa będą dostępne z alternatywnymi napędami.

Toyota ogłosiła właśnie swoje plany popularyzacji zelektryfikowanych samochodów na najbliższe 12 lat. Strategia koncernu obejmuje wszystkie technologie elektryfikacji pojazdów – hybrydy plug-in (PHEV) oraz nieładowane z gniazdka (HEV), a także samochody elektryczne na ogniwa paliwowe (FCEV) i zasilane prądem z baterii (BEV).

Na początku przyszłej dekady Toyota wprowadzi do oferty 10 samochodów elektrycznych (BEV). W pierwszej kolejności nowe modele zadebiutują w Chinach, po czym trafią do salonów w Japonii, Indiach, USA i Europie. W latach 20. na rynku pojawią się kolejne elektryczne modele osobowe i użytkowe Toyoty z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe.

Gama aut hybrydowych zostanie znacząco rozszerzona – do kolejnych modeli trafi nowa generacja napędu Toyota Hybrid System II, który obecnie jest dostępny w Priusie i Toyocie C-HR. Niektóre modele hybrydowe będą dostępne w dwóch wersjach – podstawowej i bardziej dynamicznej.

Toyota Prius Plug-In Toyota Prius Plug-In

Toyota opracuje także prostszą wersję napędu hybrydowego do wybranych modeli. Po 2020 roku zostanie rozbudowana gama hybryd ładowanych z zewnętrznej sieci (plug-in).

Jeśli chodzi o baterie - te odgrywają główną rolę w rozwoju zelektryfikowanych samochodów, a obecne na rynku akumulatory trakcyjne nadal generują wiele ograniczeń, wynikających z niewystarczającej gęstości energii, dużej masy i objętości, długiego czasu ładowania i wysokich kosztów. Toyota pracuje nad bateriami litowo-jonowymi nowej generacji ze stałym elektrolitem o znacząco większej pojemności energetycznej i maksymalnie skróconym czasie ładowania.

Toyota przewiduje komercyjne wprowadzenie tej przełomowej technologii na początku lat 20. Równocześnie Toyota i Panasonic, w ramach zawiązanej współpracy, prowadzą badania opłacalności wspólnej produkcji pryzmatycznych baterii litowo-jonowych.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij