[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Trabant 1.8 Turbo - najfajniejszy "trabi" świata?

Trabant 1.8 Turbo został zbudowany na bazie wersji 601. Na Starym Kontynencie to samochód wciąż popularny choć bardziej użytkowany jako eksponat. Ten tutaj to zdecydowanie jeden z najfajniejszych.

Trabant 1.8 Turbo fot. Artur Owsiany

Historia tego Trabanta zaczęła się na początku lat 90. oczywiście w Zwickau - jako ciekawostkę należy wspomnieć, że Trabanty były produkowane w tej samej fabryce, którą w 1902 roku założył jeden z "ojców" Audi, August Horch. Od 14 lat to auto jest w rękach Arka, entuzjasty motoryzacji z Rzeszowa.

Trabant trafił do niego z 1.1-litrową jednostką od Volkswagena Polo. Jak mówi Arek - auto miało "szaleńcze 39KM". Wiadomo - chciał więcej. Później pod maskę trafiały silniki 1.3, 1.8 16V oraz 2.0 16V (ABF). Dwa lata temu w głowie rzeszowianina pojawił się pomysł zamontowania napędu 4x4. I zaczęły się poszukiwania odpowiedniego napędu. Wybór padł na Audi TT z silnikiem 1,8T 225KM. Po półtora roku Trabant już był gotowy.

Po modyfikacjach elektroniki, wydechu, turbosprężarki, pompy paliwa oraz wtrysków udało się uzyskać aż 270 KM i 370 Nm. Arek zmierzył też osiągi super-Trabanta: 

  • 0-100: 4,5 s
  • 0-200: 15,5 s 

Jak twierdzi - "będzie lepiej". Oczywiście modyfikacje nie ograniczyły się tylko do zwiększenia mocy. Żeby dobrze wyhamować założono wentylowane hamulce z Audi o rozmiarach 312 mm (przód) i 256 mm (tył). Na to zostały zamontowane 16-calowe, stalowe felgi z oponami TOYO. Deska rozdzielcza wraz z zegarami i przełącznikami przypomina tę z TT. Do kabiny dodano klatkę i porządne "kubły" BIMARCO.

Arek na zimę planuje drobną kosmetykę samochodu. Nie mówił, czy moc będzie zwiększana, choć znając tak pozytywnie zakręconych maniaków motoryzacyjnych zapewne 270 KM przestanie mu wystarczać.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij