Wraz z prezentacją kombi trzeciej generacji przedstawiciele Forda potwierdzili, że ta wersja nadwoziowa jest bardzo ważna dla Europy, gdzie stanowi 1/3 całej sprzedaży Focusa. Na niektórych rynkach, jak włoski czy niemiecki, na odmianę kombi decyduje się ponad połowa klientów tego auta.
Pod maską nowego Forda znajdą zastosowanie cztery silniki benzynowe i pięć turbodiesli. Spośród tych pierwszych wszystkie mają pojemność 1.6 litra, ale tylko dwa (z rodziny EcoBoost) wyposażone są w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Ich moc wynosi: 105, 125 oraz 150 i 180 koni mechanicznych.
Po stronie zasilanej olejem napędowym dwie jednostki napędowe mają pojemność 1.6 litra (95 lub 115 koni mechanicznych), natomiast trzy to odmiany dwulitrowe. Wariant 115-konny oferowany będzie tylko na wybranych rynkach, a oprócz niego pod maską auta znajdą się do wyboru wersje 140- i 163-konne.
Ford nie przedstawił żadnych danych dotyczących długości nadwozia, ani też pojemności przestrzeni bagażowej, co w przypadku wariantu kombi ma bardzo duże znaczenie. Auto bazuje na nowej globalnej platformie amerykańskiego koncernu, co oznacza, że z przodu w jego zawieszeniu pracują kolumny McPhersona, a z tyłu - układ wielowahaczowy.
Na razie Ford przedstawił trzy wersje nadwoziowe nowego Focusa. W niedalekiej przyszłości możemy oczekiwać trzydrzwiowego hatchbacka, odmiany z otwieranym dachem, a także SUV-a, mającego zastąpić Kugę. Oprócz nich światową rodzinę kompaktowych Fordów uzupełniają C-MAX i Grand C-MAX.
Komentarze
auto motor i sport, 2010-03-01 23:27:52
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?