Nowe auto bazuje na tych samych klockach, co wersja pięciodrzwiowa. Oznacza to, że jego nadwozie jest większe, bezpieczniejsze i lżejsze niż poprzednika. Trzydrzwiowe Polo powstawać będzie w hiszpańskiej fabryce niemieckiej marki w Pampelunie, a do sprzedaży w Europie trafi w styczniu 2010 roku.
Pod względem wymiarów nadwozia, nowa wersja jest taka sama, jak odmiana pięciodrzwiowa, a więc mierzy 3970 mm długości oraz 1682 mm szerokości. Pojemność bagażnika także nie uległa zmianie i wynosi od 280 do 952 litrów.
W momencie swojej premiery, trzydrzwiowe Polo dostępne będzie z sześcioma jednostkami napędowymi do wyboru i w trzech wersjach wyposażenia - Trendline, Comfortline oraz Highline.
Między przednie koła auta będą więc trafiać, do wyboru, trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Moc tych pierwszych rozciąga się od 60 do 85 koni mechanicznych, natomiast te drugie wytwarzają od 75 do 105 koni mechanicznych.
Nieco później ofertę jednostek napędowych uzupełnią dwa 1,2-litrowe silniki. Pierwszy z nich jest benzynowy, wyposażony w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, natomiast drugi to całkowicie nowy turbodiesel, który zadebiutuje pod maską ekonomicznej wersji BlueMotion. Oba produkują 105 koni mechanicznych.