Audi A4 (w tym także Avant), A5 (Sportback) oraz A6 (Avant) napędzane będą dobrze znanym dwulitrowym dieslem TDI, który w zależności od modelu i wersji oferować będzie 136, 163 bądź 190 KM i 320 bądź 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Modele ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest siedmiostopniowa przekładnia S tronic z szeregiem innowacyjnych rozwiązań - zminimalizowanym tarciem wewnętrznym, wysoko efektywnym zaopatrywaniu w olej oraz wahadłem odśrodkowym zapobiegającym niepożądane drgania i umożliwiającym jazdę na niskich obrotach. Wysoka efektywność modeli ultra to również zasługa seryjnego systemu start&stop oraz modyfikacji aerodynamicznych (m.in. modele A4 i A4 Avant niżej zawieszono karoserię). Wszystkie wersje ultra można rozpoznać po dyskretnym emblemacie umieszczonym z tyłu pojazdu.
Jak te zmiany przekładają się na zużycie paliwa? Na papierze wygląda to rewelacyjnie. Audi A4 ultra z najsłabszą wersją silnika spalać ma średnio zaledwie 3,9 l/100 km (4,2 l/100 km w odmianie mocniejszej). Wersja kombi "A-czwórki" zużyje odpowiednio 0,3 i 0,2 litra oleju napędowego więcej.
A5 Coupe i Sportback w wersji 163-konnej zużyją średnio 4,2 i 4,3 l/100 km, zaś A6 w najmocniejszej wersji 4,5 l/100 km, a przy wyborze przekładni S tronic 4,4 litra (A6 Avant - 4,6 l/100 km).
Rodzina ultra w gamie Audi zadebiutowała jesienią ubiegłego roku modelem A3 ultra. W tym modelu pod maską pracuje jednostka 1.6 TDI, której apetyt na paliwo powinien kształtować się na poziomie 3,2 l/100 km.