[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

Używana Toyota Supra sprzedana za krocie

Po debiucie nowej generacji Toyoty Supry ceny kultowego modelu A80 zaczęły rosnąć. Właśnie osiągnęły rekordowy poziom.

Toyota Supra A80 z 1997 roku Toyota Supra A80 z 1997 roku, źródło: barrett-jackson.com
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 315 900 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Ceny Toyoty Supry A80 nie przestają rosnąć. Zaledwie kilka miesięcy temu pisaliśmy o tym, że na aukcji domu RM Sotheby's sprzedano egzemplarz Supry z 1994 roku za ponad 173 tys. dolarów, co już było poziomem z innego wymiaru.

Teraz cena została jeszcze mocniej wywindowana, osiągając poziom 176 tys. dolarów, czyli ponad 662 tys. złotych, za egzemplarz z roku 1997. Wystawiła go firma Barrett-Jackson. Taka kwota wystarczy, by kupić... dwie nowe Toyoty GR Supry, i to w najmocniejszej wersji. Zostałoby jeszcze trochę drobnych na zapas paliwa i kilka kompletów opon.

Toyota Supra w stanie idealnym

Pod młotek poszła tym razem Toyota Supra w oferowanej tylko w 1997 roku wersji Anniversary Edition, co pokazuje jak limitowane edycje nawet dość popularnych aut zwiększają ich wartość po latach.

Samochód miał do tej pory dwóch właścicieli, którzy w sumie przejechali nim 69 891 mil. Rekordowa Toyota Supra to egzemplarz w bardzo poszukiwanej specyfikacji, czyli z najmocniejszym, turbodoładowanym silnikiem i manualną skrzynią biegów.

To nie wszystko, bo samochód jest niemal w takim stanie, w jakim wyjechał z fabryki. Modyfikacje ograniczyły się do wydechu i sprężyn obniżających zawieszenie. Wystawione auto to jeden z 376 egzemplarzy Anniversary Edition z dachem targa oraz czarnym lakierem.

Co ciekawe, dziennikarskie śledztwo pokazało, że w 1997 roku samochód kosztował 39 900 dolarów. Biorąc pod uwagę inflację, dzisiaj jego cena wynosiłaby niecałe 63 700 dolarów, czyli około 240 tys. złotych. To oznacza, że Supra podrożała prawie trzykrotnie, jednocześnie zyskując ponad 112 tys. przejechanych kilometrów!

Zobacz także: Ferrari SF90 Stradale - hybrydowe hiperauto

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Supra A80 Toyota Supra A80

Toyota Supra A80

Toyota Supra 4. generacji, czyli Mk4 lub A80, była nastawiona na osiągi znacznie bardziej niż poprzednie generacje modelu. Inżynierowie Toyoty redukowali masę jak się dało. Lżejszy dach, miski olejowe silnika i skrzyni biegów, elementy konstrukcji czy zawieszenia wykonano z aluminium. Co więcej, kierownica była zrobiona z magnezu, a zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego. W efekcie Toyota Supra schudła o około 90 kilogramów.

Pod maskę coupé trafiały dwa niezwykle udane, sześciocylindrowe silniki 3.0 z rodziny JZ. Wolnossący 2JZ-GE i doładowany dwiema turbosprężarkami 2JZ-GTE. Fabrycznie wytwarzały odpowiednio 223 i 330 KM. W mocniejszej wersji Supra była w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie mniejszym niż 5 s.

Oba motory wsławiły się ogromną podatnością na tuning, którą dodatkowo spopularyzował film „Szybcy i wściekli”. Pokusie łatwych modyfikacji nie oparło się wielu właścicieli, dlatego na rynki bardzo trudno znaleźć dzisiaj Suprę A80 w fabrycznym stanie. A egzemplarze z najmocniejszym silnikiem i manualną skrzynią są już prawdziwym rarytasem. Stąd właśnie ekstremalnie wysokie ceny takich aut.

Zobacz także: Mustang Shelby GT500 - najmocniejszy w historii

REKLAMA

Toyota GR Supra (A90) Toyota GR Supra (A90)

Toyota GR Supra – cena nowego wcielenia

W Polsce nowa Toyota GR Supra wyceniona została na kwotę 315 tys. złotych i w tej cenie dostaniemy model z pełnym, bogatym wyposażeniem. Co ciekawe, 60 egzemplarzy znalazło już swoich polskich właścicieli, którzy czekają na dostawę i możliwość odbioru Supry z salonu.

Toyota GR Supra – silnik i napęd

Pod maską nowej Toyoty GR Supry pracuje trzylitrowy, rzędowy silnik o sześciu cylindrach ustawionych w rzędzie. Maszyneria ta generuje 340 KM mocy przy 5000-6500 obr./min oraz 500 Nm momentu obrotowego w szerokim zakresie 1600-4500 obr./min.

Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, z krótkimi przełożeniami na niskich biegach. Manetki przy kierownicy umożliwiają manualną zmianę przełożeń, a w trybie automatycznym dostępne są położenia Normal oraz Sport.

Jak na sportowy wóz przystało, do dyspozycji kierowcy pozostaje funkcja Launch Control, która umożliwia przyspieszanie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Dostępna w Europie Toyota GR Supra wyposażona będzie w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, umożliwiając pełny zakres spięcia napędów od zera do stu procent. Dodatkowo, dźwięk silnika oraz jego reakcje na gaz, sposób zmiany przełożeń, zawieszenie, układ kierowniczy oraz zachowanie aktywnego dyferencjału są dopasowywane, gdy kierowa wybierze tryb Sport.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij