REKLAMA

Używane Lamborghini LM002. „Rambo Lambo” na sprzedaż

Lamborghini zakończyło produkcję swojego pierwszego SUV-a o nazwie LM002 niemal ćwierć wieku temu. Jeden ze świetnie utrzymanych egzemplarzy trafił na sprzedaż, ze znikomym przebiegiem 4 tys. km.

Lamborghini LM002 z 1989 roku fot. bringatrailer.com
Lamborghini LM002 z 1989 roku

Nazywany potocznie "Rambo Lambo" Lamborghini LM002 był pierwotnie stworzony na potrzeby wojskowe. W latach 1986-1993 powstało zaledwie 301 egzemplarzy, a każdy z nich jest obecnie cenionym eksponatem. Jeden z nich pojawił się na aukcji, gdzie obecnie jego cena osiągnęła już pułap na poziomie przeszło 800 tys. złotych. Tym samym zbliża się do poziomu zarezerwowanego dla modelu Lamborghini Urus, czyli współczesnego spadkobiercy modelu LM002.

Co ciekawe, samochód wyprodukowany został w roku 1989, zatem ma już ponad 30 lat, a mimo to jego przebieg wynosi zaledwie 4 tys. kilometrów. Jak to możliwe? Też nie wiemy, choć rzeczywiście, LM002 nie jest raczej samochodem do długich wypraw. Mając też na uwadze jego ograniczoną produkcję przed laty, prawdopodobnie właściciel zdawał sobie sprawę z tego, co ma w garażu.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Lamborghini i samochód terenowy LM002

Co skłoniło Lamborghini do produkcji samochodu terenowego? Chodziło o kontrakt dla wojska. Początkowo zbudowany został model Cheetah, z montowanym z tyłu silnikiem V8 Chryslera. Ten egzemplarz uległ jednak zniszczeniu podczas testów.

Druga próba to model LM001 - akronim od słów Lamborghini Militari. Tu również pracował silnik V8, tyle że produkcji AMC. Problemem był jednak ciężki silnik, który umiejscowiono z tyłu, co sprawiało problemy podczas jazdy w trudnym terenie.

Lamborghini LM002fot. materiały prasowe
Lamborghini LM002

Receptą był właśnie model LM002, w którym silnik trafił na przód. Co więcej, nie było to już "marne" V8, a potężne V12 rodem z Lamborghini Countach. Wyobrażacie to sobie? Model cywilny miał ultraluksusowe wnętrze, obite wysokiej jakości skórą, dobrej klasy sprzęt audio i wiele innych udogodnień, nieprzydatnych w terenie, ale robiących na wszystkich piorunujące wrażenie.

Na koniec parę słów o silniku i osiągach. Jednostka V12 ma 5,2 litra pojemności i generuje moc 450 KM przy 6800 obr./min. Moment obrotowy sięga natomiast 501 Nm przy 4500 obr./min. Mimo masy sięgającej 2,7 tony, potwór ten przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy, rozpędzając się maksymalnie do prędkości 195 km/h.

Ciekawostką jest aż 290-litrowy zbiornik paliwa, którego pojemność przestaje dziwić w momencie, kiedy uświadomimy sobie, że średnie spalanie przekraczało 30 l/100 km.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA