Z zewnątrz nowy model niemal nie różni się od konceptu o tej samej nazwie. Amarok, mierzący 5,25 metra długości, na początku sprzedaży ma być oferowany z podwójną kabiną, natomiast model z pojedynczą pojawi się w pierwszej połowie przyszłego roku i będzie odznaczał się niezłymi możliwościami transportowymi.
Jego paka ma powierzchnię 2,52 metra kwadratowego, natomiast ładowność sięga 1,15 tony. Z opcjonalnym hakiem, Volkswagen uciągnie przyczepę o masie własnej do 2,8 tony.
Amarok, oparty na ramie kratownicowej, ma napęd na tylne lub cztery koła, który można załączyć za pomocą przycisku. W układzie przeniesienia napędu został wykorzystany samoblokujący się mechanizm różnicowy typu Torsen, rozdzielający moment obrotowy w proprocji 40:60% (przód, tył). Wszystkie wersje auta mogą być wyposażone w opcjonalą szperę przy tylnej osi.
Pickup Volkswagena będzie oferowany z 2-litrowym silnikiem TDI o mocy 163 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Nieco później niemiecki producent wypuści na rynek 122-konną jednostkę TDI, łączoną z 6-stopniową przekładnią mechaniczną. W jej przypadku zużycie paliwa ma się kształtować na poziomie 7,8 litra na 100 km (wobec 7,8 l/100 km dla 163-konnego silnika).
Amarok produkowany będzie w argnetynskiej fabryce Volkswagen w Buenos Aires. Do Europy auto przyjedzie w drugiej połowie 2010 roku.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-12-01 23:25:13
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?