REKLAMA

VW Golf VII i CC

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 142 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Golf jaki jest każdy widzi - ten model pod względem stylistyki prawie nie zmienia się od lat. Być może w wypadku siódmej generacji kompaktowego bestsellera, która ma pojawić się na przełomie tego i przyszłego roku, będzie inaczej. VW w jeszcze większym stopniu niż dotąd będzie stosował wspólne, nowe konstrukcje dla kilku modeli. Raz na zawsze określono na przykład stałą dla samochodów od Polo po Passata odległość pedału gazu od przedniej osi. Sama oś w nowych modelach VW będzie teraz przesunięta ku przodowi, co oznacza że samochody zyskają inne, zgrabniejsze proporcje. Pożytki dla urody odniesie z tego powodu także nowy Golf, który będzie miał znacznie krótszy przedni zwis nadwozia, będzie też szerszy i nieco niższy od aktualnego modelu. W środku ma mieć więcej miejsca, a dzięki temu, że schudnie o około 80 kg (ma ważyć, tyle co Golf IV) - będzie także oszczędniejszy w zużyciu paliwa. Pożyjemy, zobaczymy.

VW najwyraźniej tak się zachłysnął wizją Golfa o dynamicznej sylwetce, że na 2014 rok zapowiedział premierę sedana przypominającego coupe, oznaczonego - na wzór Passata - jako CC. Oczywiście Golf sedan istnieje już w postaci Jetty i skutecznie walczy z konkurentami japońskimi oraz koreańskimi przede wszystkim w USA. Ale Volkswagen zauważył, że wśród nabywców kompaktów sporo jest klientów gotowych wydać więcej pieniędzy na wersje ekskluzywniejsze i bardziej eleganckie. Ta zasada świetnie sprawdza się w wypadku Passata - w USA więcej klientów zamawia droższą czterodrzwiową odmianę CC, niż zwykłego sedana.

Według podobnej recepty przygotowywany jest Golf CC. Długość jego nadwozia wyniesie 4,65 m (rozstaw osi - 2,65 m), co oznacza, że CC będzie dłuższy od klasycznego Golfa o 45 cm, będzie też trochę niższy (o 5 cm), a szerokość jego nadwozia wyniesie 1,80 m. Nowy model zostanie skonstruowany na bazie Golfa VII, a produkowany będzie w Meksyku. Nadwozie przypominające coupe ogranicza wprawdzie nieco ilość miejsca z tyłu, ale nie pojemność bagażnika - ta wyniesie ponad 450 litrów. Podstawowy silnik benzynowy to 1.4 z turbodoładowaniem i odłączanymi cylindrami, jego moc wynosi 140 KM. Najmocniejsza jednostka benzynowa wykaże się mocą 200 KM. Oferta obejmie także dwulitrowy silnik Diesla w wersjach o mocy 140 i 170 KM.

Golf CC nie będzie jednak jedynym czterodrzwiowym coupe wśród kompaktów. Jeszcze w tym roku Opel zaprezentuje Astrę z takim właśnie nadwoziem, dłuższą niż zwykły hatchback (4,60 m). Produkcji klasycznego sedana Opel nie przewiduje. Podobną koncepcję stosuje Audi w wypadku A3 - "coupepodobna" wersja tego modelu będzie jednak krótsza (4,50 m) niż to jest w wypadku Golfa i Astry. I na koniec - Mercedes z modelem CLA, który jako czterodrzwiowe coupe pojawi się w 2013 r., bazując na konstrukcji B-klasy. Seksownych wersji wśród kompaktów więc nie zabraknie.

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (12)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA