REKLAMA

VW Golf - oto lifting!

Volkswagen po raz pierwszy w długoletniej historii modelu Golf pokazuje oficjalny lifting. Zmiany na zewnątrz to kosmetyka, ale pod skorupą karoserii znajdziemy ciekawe nowości.

VW Golf 2017
VW Golf VII face lifting

Już wcześniej pisaliśmy, że VW po raz pierwszy w historii może pokazać oficjalny lifting Golf. Do tej pory Niemcy na rynek wprowadzali auto pod szyldem nowego Golfa. Dowód? Bardzo proszę, Golf VI to tak naprawdę lifting piątej generacji. Tym razem ludzie z Wolfsburga dumnie mówią o aktualizacji. 

Po pierwsze zamontowano nowe reflektory LED, które zastąpiły dotychczasowe lampy bi-ksenonowe. Przedni zderzak dostał dodatkowe lotki wzorem sportowych odmian. Poza tym mamy większy wlot powietrza. Z tyłu wnętrze lampa jest wykonane z diod LED.

REKLAMA

Nowością są dynamiczne rozbłyskujące od wewnątrz do zewnątrz kierunkowskazy. Oczywiście auto ma przestylizowany zderzak. Projektanci nakreślili też nowy kształt końcówek wydechu, które prezentują się bardziej elegancko. Poza tym do gamy wprowadzono nowe kolory nadwozia i wzory felg.

We wnętrzu mamy za to większe zmiany. Opcjonalnie do Golfa będzie można zamówić znany z Passata 12,3-calowy ekran montowany w miejscu konwencjonalnych zegarów. Poza tym w aucie debiutuje (opcjonalny) wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala (mniejszy ma 6,5-cala). Projektanci, wzorem innych nowości koncernu zrezygnowali z przycisków wokół centralnego ekranu. Obsługa funkcji odbywa się przez pola dotykowe na wyświetlaczu.

 

VW Golf 2017
VW Golf VII face lifting

VW Golf po face liftingu to pierwszy model w segmencie kompaktów, który oferuje sterowanie gestami, jeśli zamówimy topowy system multimedialny Discovery Pro. Możemy poprzez ruch ręką w lewo lub prawo przesuwać pozycje menu głównego, zmieniać stacje radiowe, czy też przeglądać pliki muzyczne.

Z listy systemów warto wymienić układ Traffic Jam Assist, który dostarcza namiastki jazdy autonomicznej w korkach. Poza tym nie zabrakło asystenta jazdy z przyczepą oraz Emergency Assist, który zatrzyma auto i uniknie kolizji, jeśli kierowca nie zareaguje. Volkswagen nie omieszkał również odświeżyć systemu Park Assist. Układ trzeciej generacji pozwala teraz na półautomatyczne parkowanie przodem w miejscach prostopadłych.

Gama jednostek napędowych została wzbogacona o nowy motor 1.5 TSI Evo, który ma 150 KM mocy i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa ma też układ odłączania cylindrów. Poza tym nowy motor trafi do wersji BlueMotion, gdzie zapewnia kierowcy moc 130 KM i 200 Nm.

 

VW Golf 2017
VW Golf VII face lifting

Volkswagen wzmocnił wersje GTI. Podstawowy wariant ma teraz 230 KM, a wersja GTI Performance oferuje aż 245 KM.

Inżynierowie dla Golfa przygotowali nową skrzynię DSG (7-biegów), która zastępuje dwusprzęgłową przekładnię z 6-przełożeniami.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA