Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

VW Golf - premiera w listopadzie

Do tej pory Volkswagen nie pokazywał liftingu swojego kompaktowego modelu. Jednak możliwe, że Niemcy przełamią ten trend i zaprezentują VW Golfa VII po face liftingu. Czy koncern VW może nas czymś zaskoczyć?

VW Golf

Nieoficjalne wizualizacje nowego Golfa pokazywaliśmy kilka miesięcy temu. Teraz Volkswagen oficjalnie zapowiada nowy model. Z tym, że stwierdzenie "nowy model" może się okazać gadaniem nad wyrost. Scenariusze są tak naprawdę dwa.

Pierwszy zakłada, że VW wprowadzi na rynek nowego Golfa VIII, który będzie skrywał, pod nieznacznie zmienioną karoserią, zmodyfikowaną "siódemkę". Podobnie było z Golfem VI, który był tak naprawdę ewolucją piątej generacji. Koncern z Wolfsburga nie wprowadzał na rynek wersji po liftingu, zawsze auto przedstawione było pod szyldem nowej generacji. Drugi scenariusz zakłada odsłonięcie Golfa VII po face liftingu, na co wskazuje oficjalna notka prasowa, w której czytamy o zmodernizowanym Golfie.

Nie zależnie od tego, który z wyżej wymienionych scenariuszy zostanie zrealizowany, to nie zmieni się jedno - auto szykowane na listopadową premierę będzie zbudowane na platformie MQB. Golf dostanie zmodernizowane zawieszenie, lekko poprawiony design i nowe materiały w kabinie. Wielce prawdopodobne, że w aucie zadebiutuje system sterowania niektórymi funkcjami za pomocą gestów. Nasi koledzy z "auto motor und sport" sugerują, że "nowy" Golf będzie lżejszy od swojego poprzednika o 50 kg.

VW Golf 7 face lifting Schulte Design

W kwestii jednostek napędowych, to w gamie silników ma nie zabraknąć motoru 1.4 TSI z funkcją odłączania cylindrów. Nowością będzie wprowadzeniem trzycylindrowego silnika TDI z Polo oraz rodziny silników o pojemności 1,5 l. Oczywiście nie zabraknie wersji na gaz ziemny (TGI), BlueMotion TDI oraz hybrydowego wariantu GTE. Co ciekawe w wersji z napędem łączonym Golf ma mieć nową, 48-woltową instalację. Poza tym jednostki napędowe zostaną zapewne nieco zmodyfikowane, a wśród systemów wspomagających może się pojawić m.in. system odzyskiwania energii z hamulców.

Warto również odnotować jak mocno zmienił się okres obecności na rynku poszczególnych generacji. Pierwszy VW Golf w sprzedaży był oferowany w latach 1974-1983, czyli przez 9 lat, podobnie jak druga generacja. Jednak Golf III na rynku był obecny tylko przez 7 lat, a czwarty już o rok krócej. VW Golf V produkowany był w latach 2003-2008, co daje 5 lat obecności na rynku. Szósta generacja została wprowadzona w 2008 roku i do 2012 roku królowała w segmencie (również przez 5 lat). Jeśli produkcja nowego Golfa wystartuje w przyszłym roku, to dotychczasowy trend 5-letniej obecności generacji na rynku będzie utrzymany.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 123 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij