[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

VW Touareg - najważniejsze fakty

Volkswagen zaprezentował kolejną generację swojego największego SUV-a – samochód przed chwilą oficjalnie odsłonięto, oczywiście w Chinach. My jednak mieliśmy okazję przyjrzeć się nowemu modelowi już kilka dni temu. Oto najważniejsze fakty.

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

Na świecie sprzedano już niemal milion Touaregów dwóch poprzednich generacji. I chyba nikogo nie zdziwi, że w dzisiejszych czasach najważniejszym rynkiem dla tego typu samochodu są Chiny – tam właśnie zadebiutował Touareg i tam samochód sprzedawany będzie w największej liczbie. Dokładnie, macie rację – stylizacja nowego VW Touarega, w którym dominuje ogromna, chromowana osłona chłodnicy, to ukłon właśnie w stronę azjatyckich klientów. Musimy także przyznać, że już na pierwszy rzut oka – mówimy tutaj zarówno o karoserii jak i o wnętrzu – widać, że to Volkswagen. Czy to dobrze, czy źle? Oceńcie sami. Jedno jest pewnie, samochód wygląda hi-techowo, jakby nad jego wyglądem nie pracowali styliści, ale ultraprecyzyjne maszyny, a to pozwoliło osiągnąć założony efekt – samochód prezentuje się bardzo nowocześnie. To także spodoba się to klientom VW w Chinach – nabywcy Touarega w tym kraju są średnio znacznie młodsi niż klienci z Europy (41 vs. 55 lat).

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

Co więcej można powiedzieć o wyglądzie samochodu? Jeżeli styliści chcieli osiągnąć wrażenie, że samochód wygląda na mniejszy i smuklejszy niż jest w rzeczywistości, to z pewnością im się to udało. Dlatego jeśli na zdjęciach widzicie jedynie muskularne kombi, albo kompaktowego SUV-a to jest to jedynie złudzenie, bo Volkswagen Touareg oglądany na żywo wygląda tak jak powinien – to naprawdę ogromne auto! W dodatku nowoczesne detale – nawet 21-calowe obręcze, nowoczesne światła, masywna osłona chłodnicy – sprawiają, że model ten jak żaden inny zasługuje na miano flagowego auta tej niemieckiej marki.

Samochód zbudowano na modułowej platformie podłogowej MLB, co oznacza, że ma taką samą „bazę” jak Audi Q7 i Porsche Cayenne, ale także Lamborghini Urus i Bentley Bentayga! To konstrukcja przeznaczona do samochodów klasy średniej i wyższej, w których silniki umieszczone są wzdłużnie. Dzięki nowej konstrukcji auto jest szersze (+44 mm), dłuższe (+77 mm) oraz niższe (- 7 mm) od poprzednika, a to właśnie zmiana wymiarów sprawiła, że nowa generacja wygląda bardziej dynamicznie. Niższa jest także masa (o 106 kg), większy jest natomiast bagażnik, aż o 113 litrów.

Wiecie już, że nowy Volkswagen Touareg jest stylizowany nowocześnie i ma nową konstrukcję, ale co jeszcze się zmieniło? Oto 7 najważniejszych faktów o nowym modelu.

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

1. Ogromny ekran systemy multimedialnego

Kokpit Toueraga zdominował 15-calowy ekran systemu multimedialnego, jeden największych stosowanych w obecnych samochodach. Podzielony jest on na kilka stref. U góry mamy pasek skrótów (można wybrać jakie funkcje mają być zawsze widoczne), który możemy „ściągnąć” w dół (jak w smartfonach) otrzymując tym samym dostęp do menu systemu multimedialnego. Na środku ekranu znajduje się pulpit (ma dwie strony, przesuwa się je w prawo lub w lewo dwoma palcami lub gestem machnięcia ręką) złożony z kilku kafelków (przytrzymując je palcem możemy wybierać co ma wyświetlać np. media, pogodę, wskaźniki off-rad itp.). Na dole jest pasek klimatyzacji – wystarczy kliknąć w temperaturę lub ikonkę podgrzewania/chłodzenia foteli, aby zmienić ustawienia. A po lewej stronie znajdziemy listę skrótów – je także możemy dowolnie modyfikować.

Podczas pierwszego kontaktu trudno było nam przyzwyczaić się do widoku tak wielkiego ekranu, ale ma on świetne kolory i kontrast, a przede wszystkim jest banalnie łatwy w obsłudze, ma wiele sprytnych funkcji i działa naprawdę szybko. No i doceniamy możliwość zmiany ustawień i wyświetlanych funkcji – tak „smartfonowych” możliwości nie ma obecnie żaden inny samochód na rynku!

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

2. Instrumenty kierowcy

Chodzi nam mianowicie o rozbudowany wyświetlacz head-up oraz największy dotąd stosowany w Volkswagenie wyświetlacz zastępujący analogowe wskaźniki – ma on szerokość 21,7 cm oraz wysokość 8,8 cm. Jego grafika nawiązuje do ekranów z Arteona i T-Roca, a funkcje jakie może wyświetlać – zarówno zestaw wskaźników jak i head-up – można zmieniać. Head-up będzie pokazywał najważniejsze informacje, takie jak prędkość czy ograniczenia prędkości, a „wirtualny kokpit” może wyświetlać nawigację, multimedia, ustawienia samochodu i wiele, wiele więcej.

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

3. Nowoczesne oświetlenie

Opcjonalne reflektory matrycowe w nowym VW Touaregu nazywają się IQ.Light, co nie jest nazwą na wyrost, bo to „najinteligentniejsze” światła jakie kiedykolwiek stworzył Volkswagen. Nie tylko wyglądają nowocześnie, ale też rzucają na drogę bardzo jasne światło. Każdy reflektor składa się ze 128 diod LED (!), które mogą świecić niezależnie od siebie. Światłą mijania składają się z 48 diod, światła drogowe z 27, do tego dochodzą światła oświetlające przestrzeń bezpośrednio przed autem, światła pozycyjne oraz kierunkowskazy. Najważniejsze jest jednak to, że reflektory korzystając z czujników automatycznie sterują snopem światła, tak aby oświetlić maksymalnie duży obszar, bez oślepiania innych kierowców. W dodatku, gdy systemy bezpieczeństwa „zauważą” pieszego w nocy, pojedyncze diody światłem pulsującym oświetlą go, aby kierowca w czas go dostrzegł.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

4. System Nightvision

W połączeniu z światłami IQ.Light świetnie spisuje się system Nightvision, czyli kamera termowizyjna wykorzystująca światło podczerwone. „Rozświetla” ona noc pokazując na ekranie przed oczami kierowcy dokładny obraz przestrzeni przed autem, do której nie dosięga światło reflektorów. Co najwazniejsze, gdy zauważy pieszych, zwierzęta lub rowerzystów zaznaczy ich na żółto lub na czerwono (gdy jest ryzyko kolizji). Kierowca zobaczy więc zagrożenie znacznie wcześniej niż w innych samochodach.

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

5. Nowe silniki

Zaczniemy od najważniejszej informacji – Volkswagen Touareg będzie występował z silnikiem V8! To znany z Porsche Panamery, Bentleya Bentaygi i Audi AQ7 silnik wysokoprężny 4.0 V8. Będzie on dysponował przeogromną siłą – 421 KM i 900 Nm momentu obrotowego! Ten samochód będzie w stanie przeciągnąć każdy ciężar. W ofercie będą także silniki V6 – dwa diesle o mocy 231 i 286 KM oraz jeden benzynowy o mocy 340 KM. Maja one, odpowiednio, 500, 600 i 450 Nm momentu obrotowego. W ofercie ma się pojawić także hybryda plug-in o mocy układu wynoszącej 367 KM, ale data premiery w Europie nie jest jeszcze znana. Wszystkie silniki będą występowały jedynie z automatycznymi przekładniami biegów.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

6. Napęd na cztery koła 4Motion

Każdy Volkswagen Touareg będzie występował z napędem na cztery koła. Rolę przekładni sterującej rozdziałem siły napędowej pomiędzy kołami przedniej i tylnej osi pełni samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy. Do kół przedniej osi może on dostarczyć maksymalnie 70 procent siły napędowej, a do kół tylnej osi – do 80 procent. Kierowca ma do dyspozycji pokrętło 4Motion Active Control, pozwalające na zmienę tryby pracy układu napędu 4x4 – do wyboru są cztery tryby m.in. do jazdy dynamicznej lub terenowej.

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

7. System czterech kół skrętnych

Absolutną nowością jest system skrętnych kół tylnej osi – takiego rozwiązanie nie było wcześniej dostępne w modelu Touareg. System ten sprawia, że Touareg jest jednym z najzwinniejszych dużych SUV-ów na rynku. System czterech skrętnych kół działa w dwóch przedziałach – do prędkości 37 km/h i powyżej 37 km/h. W pierwszym wariancie tylne koła automatycznie odchylają się w kierunku przeciwnym do kół przednich. Poprawia się przez to zwinność i zwrotność samochodu i o metr zmniejsza się średnica zawracania auta – z 12,19 do 11,19 metra. Jeśli prędkość jazdy zwiększa się do ponad 37 km/h, podczas skrętu tylne koła automatycznie wychylają się wa ta stronę jak koła przedniej osi. Dzięki temu zachowanie auta jest spokojniejsze i bardziej stabilne.

Samochód może mieć także zawieszenie pneumatyczne, w którym zakres regulacji wysokości samochodu wynosi aż 11 centymetrów!

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

 

 

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

 

 

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

 

 

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

 

 

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

 

 

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touareg (2018) Volkswagen Touareg (2018)

 

 

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 274 090 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij