REKLAMA

VW Touareg – zdjęcia modelu w Internecie

Na sześć tygodni przed oficjalną premierą w sieci pojawiły się dwa zdjęcia nowego VW Touarega.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 284 490 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Są to co prawda tylko zdjęcia modelu w skali, który pewnie trafi do sprzedaży niedługo po premierze prawdziwego auta, ale pozwalają na stwierdzenie, że na pierwszy rzut oka model wygląda jak Porsche Panamera z pasem przednim Volkswagena Golfa VI generacji. Mamy nadzieję, że ten wyciek skłoni koncern VAG do zaprezentowania nowych informacji i oficjalnych zdjęć.

Zbudowany na platformie Porsche Cayenne Touareg ma być zaprezentowany podczas marcowych targów w Genewie lub na New York Auto Show w kwietniu. Do sprzedaży ma trafić pod koniec bieżącego roku.

REKLAMA

REKLAMA

Dla amatorów szybkiej jazdy Fiat w 1994 roku wyprodukował model Sporting, który szybko podbił serca zwłaszcza młodych kierowców. Od zwykłego CC różniły go przede wszystkim: 13-calowe aluminiowe felgi oraz zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia. Pod maską nabierał ochoty do pracy 54-konny silnik o pojemności 1108 cm3, który rozpędzał auto do "setki" w 14,2 s.

Jeżeli pod lupę weźmiemy bezpieczeństwo bierne podróżujących, to modele z pierwszych lat produkcji nie miały za wiele do zaoferowania. Dopiero od 1996 roku, oczywiście za dopłatą, zaczęto dokładać poduszkę powietrzną kierowcy oraz pirotechniczne napinacze pasów.

W naszej redakcji Fiata Cinquecento o pojemności 899 cm3 poddaliśmy próbie testowej na dystansie 50 tysięcy kilometrów. W tym okresie auto zwiedziło prawie całą Europę. Pojawiające się w trakcie testu usterki bywały bardzo uciążliwe. Trzy razy awarii uległo wspomaganie układu hamulcowego. Raz miało to miejsce na autostradzie prowadzącej do Genewy, drugi raz - na zakorkowanych ulicach Warszawy. Dopiero po kolejnej usterce, w serwisie Fiata dokonano wymiany wadliwego elementu układu hamulcowego. Wśród chorobowych objawów testowego Cinquecento pojawiły się też uciążliwe dźwięki pochodzące, jak się nam wydawało, z układu wydechowego. Później nastąpiły trudności z wrzucaniem V oraz wstecznego biegu. W serwisie okazało się, że sprawcą "zamieszania" była poluzowana śruba mocująca skrzyni ę biegów, a nie układ wydechowy. Podczas testu nasz Fiacik pokonał 51 tys. km i zużywał średnio 6,52 l benzyny na 100 km.

Według raportów Dekry, wcześniejszemu zużyciu ulegały w Cinquecento amortyzatory. Zmorą właścicieli były również szybko korodujące elementy układu wydechowego. Do słabych stron należał także, w miarę upływu czasu, coraz gorzej pracujący układ hamulcowy.

W marcu 1998 r. z produkcji wycofano modele 900 i 1100. Pozostała "700", przeznaczona tylko na polski rynek. Jej produkcję zakończono w październiku tegoż roku - tak skończyła się era Cinquecento. Jego godnym następcą został Fiat Seicento.

Tekst: Tomasz Bielanów
Zdjęcia: Archiwum

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA