VW XL1 – do produkcji

Volkswagen XL1
Volkswagen XL1
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 590 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Pokazany w Katarze model Formula XL1 zużywa jedynie 0,9 litra oleju napędowego na 100 km. Emituje 24 gramy dwutlenku węgla na kilometr. Z takimi wynikami staje się łakomym kąskiem dla zachodnioeuropejskich miłośników ekologii.

Szef działu rozwoju Volkswagena - Ulrich Hackenberg zapowiedział, że zbudowanych zostanie maksymalnie 100 egzemplarzy tego modelu i nie będą to auta do wewnętrznych testów, a gotowe produkty, przeznaczone do sprzedaży. Prezes Volkswagena - Mertin Winterkom potwierdził, że auto trafi do produkcji i będzie sprzedawane najpierw w Niemczech, a następnie również w USA i Chinach.

XL1 wyposażono w 47-konnego, dwucylindrowego diesla o pojemności 800 cm3, zestawionego z silnikiem elektrycznym i litowo-jonowym akumulatorem. W połączeniu z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów układ ten pozwala na rozpędzenie ważącego 795 kg pojazdu do 100 km/h w 11,9 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 160 km/h. Co więcej, na samej energii elektrycznej auto może przejechać do 35 km.

Niską masę całego pojazdu uzyskano dzięki konstrukcji typu monocoque, wykonanej z włókna węglowego. Również elementy poszycia pojazdu przygotowane są z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym. Co ciekawe, podobno w związku z coraz szerszym zastosowaniem włókna węglowego w przemyśle lotniczym, jego ceny mocno spadają, a elementy wykorzystane do budowy XL1 wyceniono na 5 tysięcy euro. XL1 ma być stosunkowo tani również dlatego, że sukcesywnie maleją koszty budowy akumulatorów litowo-jonowych. Według przewidywań Volkswagena, w 2013 roku taki akumulator będzie kosztował nie więcej niż 250 euro.

źródło: autonews.com

 

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 (8)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA