REKLAMA

VW - ekologiczny transport akumulatorów

Transport akumulatorów do elektrycznych modeli ID.3 i ID.4 będzie bardziej przyjazny środowisku. Dzięki nowemu systemowi logistycznemu emisja dwutlenku węgla ma się zmniejszyć o 11 000 ton rocznie w porównaniu z transportem samochodami ciężarowymi. To tyle, ile wynosi roczna emisji CO2 przez miejscowość liczącą 1000 mieszkańców.

Volkswagen, elektromobilność materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 590 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

W zakładzie w Zwickau, gdzie od 2017 r. udało się tu zmniejszyć emisję CO2 o 60%, czyli ponad 100 tys. ton rocznie, uruchomiono urządzenie, które całkowicie automatycznie rozładowuje dostarczane koleją akumulatory do ID.3 i ID.4. Moduły akumulatorów przewozi się koleją z Wrocławia najpierw do fabryki Volkswagena w Brunszwiku. Tam, przy wykorzystaniu wyłącznie zielonej energii elektrycznej, moduły są automatycznie rozładowywane, a następnie montuje się je, przygotowując gotowe akumulatory. Te z kolei zostają automatycznie załadowane na wagony i przewiezione koleją do Zwickau. Także w tym wypadku jest wykorzystywany prąd ze źródeł odnawialnych. W Brunszwiku na odcinku między stacją rozładunkową Harvesse a halą zakładową pojemniki z modułami transportuje się elektrycznymi ciężarówkami, ponieważ do hali montażowej nie doprowadzono jeszcze torów kolejowych.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Zobacz także:

 

Volkswagen, elektromobilnośćmateriały prasowe

 

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy działu logistyki koncernu stworzyli specjalne pojemniki transportowe, w których przewozi się moduły akumulatorów i gotowe, zmontowane „baterie”. Pojemniki zaprojektowano tak, by maksymalnie wykorzystać przestrzeń i możliwości obciążenia wagonów. Między Brunszwikiem a Zwickau kursuje tygodniowo pięć pociągów, ale ich liczba wkrótce wzrośnie. Wysoki stopień automatyzacji jest ważnym warunkiem efektywnego montażu akumulatorów w niemieckich fabrykach. Głównym elementem urządzenia pracującego w Brunszwiku są wagony transportowe, a w Zwickau podnośniki, z których każdy może podnieść ładunek o masie 25 ton. Poruszają się one na własnych szynach wzdłuż pociągu i automatycznie podnoszą lub opuszczają z wagonów pojemniki z modułami lub zmontowanymi akumulatorami. Załadunek i rozładunek pociągu trwa jedynie około pięciu godzin.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA