[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

VW inwestuje 30 mld euro w elektromobilność

Volkswagen nie tylko opracował modułową platformę MEB, na której będą powstawały przyszłe auta elektryczne Grupy - do 2028 r. chce wprowadzić na rynek 70 modeli z takim napędem, a do roku 2025 uruchomi w Europie ok. 36 tys. punktów ładowania.

Volkswagen
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Według Volkswagena wraz z rosnącą ofertą samochodów elektrycznych, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem, musi być intensywnie rozwijana infrastruktura ładowania. Z badań wynika, że 50% właścieli aut elektrycznych ładuje je w domu. To oczywiście najwygodniejszy i najtańszy sposób, bo można to zrobić np. nocą, kiedy samochód nie jest używany. 20% kierowców ładuje auta na terenie zakładów pracy, 25% robi to za pomocą ładowarek miejskich, a 5 procent - na drogach krajowych i autostradach. Mimo że kierowcy najrzadziej korzystają z publicznie dostępnych stacji ładowania w miastach i przy głównych drogach, są one kluczowe dla rozwoju elektromobilności, bo to właśnie dzięki nim można odbywać dalekie podróże.

REKLAMA

Więcej ładowarek w Europie...

Dzięki zaangażowaniu Volkswagena w joint venture IONITY do 2020 r. powstaną ultraszybkie stacje ładowania HPC w 400 miejscach w Europie. W skład sieci IONITY wejdzie 2400 ładowarek o mocy do 350 kW, które znacznie skrócą czas ładowania akumulatorów nowej generacji. Stacje IONITY zostaną rozmieszczone co 120 km, a 12 z nich powstanie również w Polsce przy autostradach A1, A2 i A4.

Do 2020 r. pojawią się ultraszybkie ładowarki w 400 miejscach w Europie, a 12 z nich znajdzie się w Polsce

...i w Polsce

Do końca 2020 r. VW wraz z dealerami planuje udostępnienie 350 publicznych ładowarek. Według „Licznika elektromobilności” (uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego) pod koniec sierpnia 2019 r. w Polsce było 888 ogólnodostępnych stacji ładowania (1611 punktów). Działania VW będą więc bardzo istotnym wkładem w rozbudowę publicznej infrastruktury. Niektóre z ładowarek już działają i korzystają z zielonej energii, np. przed salonami marek Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu jest dostępna ładowarka o mocy 50 kW, a na dachu budynku znajduje się instalacja fotowoltaiczna. System dysponuje dużym potencjałem, zasila ładowarkę, zabezpiecza też połowę energii zużywanej przez cały obiekt w ciągu roku. Panele produkują rocznie 50 MWh energii, co pozwala zaoszczędzić 38 tys. kg CO2.

 

Obecnie Volkswagen instaluje w swojej siedzibie 25 ładowarek z 34 punktami ładowania, które zostaną udostępnione pracownikom i gościom. Co istotne, ładowarki będą zasilane zieloną energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Jak ważne jest to dla VW, wyjaśnia prezes zarządu Volkswagen Group Polska Stefan Specht: „Szybki rozwój stacji ładowania jest konieczny ze względu na rosnącą liczbę samochodów elektrycznych w naszej firmie. Dużą wagę przykładamy do ochrony środowiska, dlatego elektryczne auta koncernu są nie tylko produkowane w sposób neutralny pod względem CO2, ale w naszej firmie także zasilane zieloną energią. Pracownicy po zakończeniu pracy opuszczają teren spółki samochodami z naładowanym w 100 procentach akumulatorem”.

Instalacja fotowoltaiczna na dachu firmy Ignaszak w Kaliszu zasila m.in. ładowarkę

REKLAMA

Ładowanie w domu

Volkswagen odpowiada też na potrzeby kierowców, którzy ładują auta w domu. Jest to nie tylko wygodne, ale przede wszystkim tanie. Przykładowo, przejechanie 100 km e-Golfem ładowanym z domowego gniazdka w ramach standardowej taryfy kosztuje mniej niż 9 zł, a jeśli skorzystamy z taryfy nocnej - ok. 6,5 zł. Dla porównania, za pokonanie takiego samego dystansu benzynowym Golfem TSI trzeba wydać ok. 30 zł.

Ładowanie w domu można znacznie przyspieszyć, jeśli korzysta się z wallboxa, czyli ładowarki naściennej. Ładowanie e-Golfa za pomocą wallboxa o mocy 12 kW trwa wtedy mniej niż 4 godziny. Dla osób, które zarezerwowały model ID.3 z serii limitowanej, VW oferuje wallboxa w cenie pojazdu, zapewnia im też bezpłatne zasilanie auta energią elektryczną do 2000 kWh na wszystkich publicznych stacjach, na których można korzystać z aplikacji Volkswagena WeCharge, w tym stacjach działających w sieci IONITY.

Ładowanie auta za pomocą wallboxa jest znacznie szybsze niż z domowego gniazdka

 

Elektromobilność dla klimatu

Do 2023 r. Volkswagen chce zainwestować w elektromobilność około 30 miliardów euro - zarówno, by ochronić klimat, jak i umocnić swoją pozycję na światowym rynku. Bo to właśnie pojazdy zeroemisyjne będą decydować w przyszłości o sukcesie koncernów motoryzacyjnych.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij