Według Volkswagena wraz z rosnącą ofertą samochodów elektrycznych, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem, musi być intensywnie rozwijana infrastruktura ładowania. Z badań wynika, że 50% właścieli aut elektrycznych ładuje je w domu. To oczywiście najwygodniejszy i najtańszy sposób, bo można to zrobić np. nocą, kiedy samochód nie jest używany. 20% kierowców ładuje auta na terenie zakładów pracy, 25% robi to za pomocą ładowarek miejskich, a 5 procent - na drogach krajowych i autostradach. Mimo że kierowcy najrzadziej korzystają z publicznie dostępnych stacji ładowania w miastach i przy głównych drogach, są one kluczowe dla rozwoju elektromobilności, bo to właśnie dzięki nim można odbywać dalekie podróże.
VW inwestuje 30 mld euro w elektromobilność
Volkswagen nie tylko opracował modułową platformę MEB, na której będą powstawały przyszłe auta elektryczne Grupy - do 2028 r. chce wprowadzić na rynek 70 modeli z takim napędem, a do roku 2025 uruchomi w Europie ok. 36 tys. punktów ładowania.

Komentarze