REKLAMA

VW nadal szuka oszczędności

Należy się spodziewać, że jeszcze m.in. dwie generacje VW Golfa będą montowane na platformie Modularer Querbaukasten (MQB). Takie deklaracje złożył w jednym z ostatnich wywiadów Herbert Diess, sternik marki VW.

VW MQB
Platforma MQB

Modularna płyta podłogowa została przedstawiona światu w 2012 roku. Pierwszym autem, które zostało oparte na tej konstrukcji było Audi A3. Po kilku miesiącach koncern z Wolfsburga przedstawił VW Golfa i pojawiły się również Seat Leon i Skoda Octavia. Płyta podłogowa MQB przez ostatnie 4 lata znalazła szerokie zastosowanie we wszystkich markach należących do Volkswagena.

VW Passat i Skoda Superb, VW Tiguan i Seat Ateca, to tylko kilka bliźniaczych modeli zbudowanych na płycie MQB, podobnie jak najnowsze Audi Q2, Skoda Kodiaq, czy pokazany nie tak dawno VW Atlas.

REKLAMA

VW MQB
Platforma MQB

W wywiadzie udzielonym gazecie Boersen-Zeitung, prezes zarządu VW zdradził, że jego firma w ostatnich miesiącach pracowała nad kwestią kosztów użycia platformy MQB. I udało się osiągnąć "znaczne postępy". "MQB ma wysoki potencjał techniczny, dzięki czemu możemy wykorzystać ją w kolejnych dwóch generacjach naszych modeli bez dużych inwestycji" - skomentował Diess.

VW został praktycznie zmuszony do szukania oszczędności po zeszłorocznym skandalu, który wybuchł po aferze z fałszowaniem wyników spalin. Ogromne koszty niemiecki koncern musi ponieść przygotowując m.in. środki na odszkodowania.

Gdyby nie afera, być może jeszcze w tym lub następnym roku rozpoczęto by pracę nad nową płytą podłogową. A koszty prac badawczych przy tego typu działaniach są kolosalne.

Musimy również pamiętać, że w Paryżu VW pokazał koncepcyjne auta elektryczne. Ich produkcyjne wersje będą zbudowane na całkowicie nowej płycie (tzw. MEB), stworzonej pod te modele. A to też generuje koszty.

Obecne każda z generacji aut z koncernu Wolfsburga na rynku jest obecna przez 5 lat. Biorąc to pod uwagę, można stwierdzić, że nowa płyta podłogowa zostanie wprowadzona mniej więcej, gdy na rynku pojawi się Golf X. A to powinno się wydarzyć na pewno w kolejnej dekadzie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA