REKLAMA

VW rozpoczyna w Chinach produkcję aut elektrycznych

Koncern zaprezentował pierwsze dwa modele opracowane specjalnie na potrzeby rynku chińskiego, należące do nowej rodziny ID., skonstruowane na platformie MEB – ID.4 CROZZ oraz ID.4 X. Chiny są największym światowym rynkiem aut z napędem elektrycznym i odgrywają główną rolę w globalnej strategii Volkswagena. 

Volkswagen, elektromobilność materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 156 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Produkcja obu modeli (nie są oferowane w sprzedaży w Europie) rozpoczęła się w zakładach Foshan i Anting, a na rynku zadebiutują na początku 2021 r. Zdolność produkcyjna obu fabryk wynosi łącznie 600 000 samochodów rocznie. Dzięki nim Grupa VW do 2025 roku będzie mogła zwiększyć udział aut elektrycznych w portfolio produktów do 35%. Do 2023 roku Volkswagen zaoferuje w Chinach osiem nowych modeli z rodziny ID. 

REKLAMA

Standaryzacja i początek wydajnej produkcji

Zakład w Anting jest pierwszą na świecie zbudowaną od podstaw fabryką Volkswagena produkującą samochody na platformie MEB. Będą w nim wytwarzane wyłącznie modele z napędem elektrycznym. Istniejący wcześniej zakład w Foshan został gruntownie przebudowany, stając się jednym z najbardziej elastycznych zakładów w globalnej sieci produkcyjnej. Na jednej taśmie będzie można w nim wytwarzać zarówno konwencjonalne samochody z silnikami spalinowymi, skonstruowane na płycie podłogowej MQB, jak i auta z napędem elektrycznym oparte na platformie MEB. Realizację obu projektów rozpoczęto w drugiej połowie 2018 roku i w ciągu zaledwie dwóch lat doprowadzono do stanu umożliwiającego podjęcie seryjnej produkcji samochodów.

 

Volkswagen, elektromobilnośćmateriały prasowe

 

REKLAMA

REKLAMA

Wzór produkcji przyjaznej dla klimatu

W zakładzie w Anting wprowadzono 28 rozwiązań służących oszczędności energii, m.in. instalację fotowoltaiczną, zoptymalizowane systemy wymiany ciepła, inteligentne systemy sterowania oświetleniem, utylizację odpadów czy zagospodarowanie wody deszczowej. Dzięki nim o 20%, w porównaniu z innymi zakładami produkcji samochodów, zmniejszono zużycie energii, wody, emisję dwutlenku węgla, lotnych substancji organicznych i ogólną produkcję odpadów. W zakładzie w Foshan do produkcji samochodów używa się wyłącznie „zielonej” energii elektrycznej, co pozwala na wytwarzanie ich w sposób neutralny pod względem emisji CO2. Wybudowano tu instalację fotowoltaiczną o powierzchni 200 000 m2, mocy 8,2 megawata i wydajności 9000 megawatogodzin rocznie. Dzięki tej instalacji każdego roku przedostaje się do atmosfery o 7900 ton dwutlenku węgla mniej. Za sprawą systemu recyklingu wody udaje się ponownie wykorzystać 44% wody niezbędnej do procesu produkcyjnego. 

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA