[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

VW stawia na napęd elektryczny w sporcie

Niemiecka marka zamierza całkowicie odejść od stosowania silników spalinowych w swoich autach biorących udział w sportach motorowych. Na bazie platformy MEB, na której powstają seryjne modele z napędem elektrycznym, Volkswagen stworzy także nowe sportowe auta z rodziny ID.

Volkswagen
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Rola pioniera nowych technologii, również w przyszłości, przypadła elektrycznemu sportowemu modelowi ID.R., który jest już znany ze swoich sukcesów - ustanawiał rekordy na Pikes Peak (USA), na Nürburgringu (Niemcy), w Goodwood (Wielka Brytania) oraz na Górze Tianmen (Chiny).

 

2 września Romain Dumas elektrycznym VW ID.R ustanowił rekord wjazdu na górę Tianmen w Chinach - w czasie 7 minut i 38,585 sekundy

 

„Tworząc model ID.R, Volkswagen wkroczył w nową epokę. Rekordy ustanawiane przez ten samochód pokazały światu, jak wielkie możliwości mają auta z napędem elektrycznym. Teraz nadszedł czas na postawienie kolejnego kroku, dlatego Volkswagen stawia na napęd elektryczny również w sportach samochodowych i odchodzi od montowania silników spalinowych w wyczynowych autach fabrycznych. Obok pioniera nowych technologii, modelu ID.R, drugim filarem działu sportowego Volkswagena będzie platforma MEB” – powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za dział rozwoju technicznego.

REKLAMA

 

Volkswagen ID.R

 

„Elektromobilność ma ogromne możliwości, a sport samochodowy może być dla niego ważnym bodźcem do rozwoju. Po pierwsze, jest to rodzaj laboratorium na kołach służącego do rozwoju seryjnych aut, które pojawią się w przyszłości. Po drugie, dzięki autom sportowym można przekonać ludzi do zalet napędu elektrycznego. Dlatego jeszcze mocniej się na nim skoncentrujemy, zwiększając swoje możliwości w tym zakresie dzięki wykorzystaniu platformy MEB. Główny nacisk kładziemy na innowacyjne technologie, które będą stosowane w samochodach przyszłości” – wyjaśnia Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport.

Volkswagen ID.R

W przyszłości, po ocenie poszczególnych dyscyplin, platform i typów samochodów, elektryfikacji zostaną poddane również auta sportowe oferowane przez Volkswagen Motorsport prywatnym zespołom. W 2019 roku zakończy się produkcja Golfa GTI TCR przeznaczonego do startów na torach wyścigowych, jego następca - bazujący na Golfie nowej generacji - nie będzie oferowany, ale serwis i zaopatrzenie w części zamienne będą oferowane jeszcze przez długi czas.

VW Polo GTI R5 będzie nadal produkowany i pozostanie stałym elementem oferty Volkswagen Motorsport skierowanej do prywatnych zespołów sportowych. Obsługa klientów i zaopatrzenie w części zamienne będą prowadzone z Hanoweru. Polo GTI R5 nie będzie już brało udziału w imprezach sportowych w ramach zespołu fabrycznego.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij