VW testuje produkcję akumulatorów do aut elektrycznych
VW testuje produkcję akumulatorów do aut elektrycznych
W Salzgitter w Niemczech Volkswagen uruchomił pilotażową linię do produkcji krótkiej serii akumulatorów litowo-jonowych do samochodów elektrycznych.
2019-09-30
materiały prasowe
Volkswagen
Kluczowy podzespół
Produkcja odbywa się w tzw. Center of Excellence (CoE), gdzie 300 specjalistów opracowuje, testuje i nadzoruje innowacyjne sposoby wytwarzania akumulatorów. Volkswagen rozwija technicznie ten jeden z najważniejszych podzespołów samochodu elektrycznego pod kątem przyszłego zastosowania w modelach koncernu. Chodzi zarówno o zwiększenie pojemności akumulatorów, by zapewnić autom większy zasięg, jak i o zmniejszenie zastosowania w nich rzadkich surowców, a także recykling.
REKLAMA
materiały prasowe
Produkcję akumulatorów nadzoruje 300 specjalistów
Jak ważne jest to przedsięwzięcie dla koncernu, wyjaśniają Członkowie Zarządu VW. „Już teraz opracowujemy i produkujemy urządzenia elektroniczne, akumulatory, silniki elektryczne i systemy ładowania oraz tworzymy technologie recyklingu. Tworząc w ramach koncernu dział poświęcony akumulatorom do aut elektrycznych, potwierdzamy, że zależy nam na tym, by stać się jednym z wiodących na świecie producentów podzespołów do takich aut” – powiedział Thomas Schmall, Członek Zarządu Koncernu Volkswagen ds. Komponentów. Dr Stefan Sommer, Członek Zarządu Grupy Volkswagen ds. Zaopatrzenia, dodał: „Połączenie rozwoju, testów i pilotażowej produkcji akumulatorów w Salzgitter to kolejny ważny krok w ramach szerokiej ofensywy Volkswagena w dziedzinie aut elektrycznych. Dzięki skupieniu tych kompetencji w jednym miejscu możemy samodzielnie prowadzić prace rozwojowe akumulatorów jako kluczowego komponentu elektryfikacji, możemy opracowywać nowe standardy i szybko wprowadzać je do seryjnej produkcji”.
W gromadzenie własnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji akumulatorów Volkswagen zainwestował ponad 100 milionów euro. Do tego należy doliczyć 900 milionów euro, które przeznaczy na przedsięwzięcia w dziedzinie technologii akumulatorowych prowadzone wspólnie ze szwedzką firmą Northvolt zajmującą się produkcją tych podzespołów. W przyszłym roku w Salzgitter rozpocznie się budowa fabryki akumulatorów o łącznej mocy 16 gigawatogodzin, natomiast ruchomienie produkcji przewidziano na przełom lat 2023/2024. W tym celu Volkswagen zawiązał niedawno z firmą Northvolt spółkę joint venture, w której obie firmy objęły po 50 procent udziałów. W tym samodzielnym przedsiębiorstwie ma powstać 700 miejsc pracy. Również w przyszłym roku w Salzgitter zostanie uruchomiona linia pilotażowa do recyklingu akumulatorów.
materiały prasowe
Akumulatory to jeden z najważniejszych podzespołów auta elektrycznego
REKLAMA
Frank Blome, dyrektor Center of Excellence w Salzgitter, stwierdził: „Uruchomienie linii pilotażowej to ważny krok w drodze do budowy ogromnej fabryki w Salzgitter. W krótkim czasie pogłębimy tu naszą wiedzę na temat procesów produkcyjnych. To bardzo ważne po to, by w przyszłości kształtować rozwój w tej dziedzinie, a przez to zapewnić dobre wyniki finansowe, niskie koszty i wysoką jakość. Zdobyte doświadczenie pomoże także lepiej kontrolować w przyszłości cały proces – od pozyskiwania surowców, poprzez produkcję aż po recykling akumulatorów litowo-jonowych”.
W roku 2020, kiedy pandemia COVID-19 postawiła przed gospodarką trudne wyzwanie, Skoda po raz kolejny przekroczyła 1 mln samochodów sprzedanych na świecie.
Formentor - pierwszy stworzony od podstaw model Cupry to uniwersalny sportowiec. Jest ostry w reakcjach, ale łatwy w prowadzeniu, raczej niszowy, chociaż zapewnia dobry kompromis między sportem i komfortem, a do tego okazuje się bardzo szybki. Oto Cupra Formentor w wersji VZ z 310-konnym silnikiem.
Wyścig, a w zasadzie samochodowa wspinaczka, na szczyt Pikes Peak w Stanach Zjednoczonych od lat uważany jest za jedno z najbardziej szalonych wydarzeń w motoryzacji. Jak bardzo szalonych? Wybraliśmy 8 najciekawszych przejazdów – sami zobaczcie.
W Polsce wiele osób uważa, że lepiej kupić samochód używany za granicą niż w naszym kraju, bo są one w dużo lepszym stanie technicznym niż te eksploatowane u nas. Tymczasem analitycy motoryzacyjni uważają, że większość sprowadzanych aut ma wypadkową przeszłość i cofnięty licznik. Podpowiadamy jak zweryfikować przebieg samochodu zakupionego w polskim salonie oraz sprowadzonego z zagranicy.
Senność, która ogarnia kierowcę podczas jazdy jest śmiertelnie niebezpieczna. Wpływa na osłabienie sprawności psychofizycznej kierowcy i w efekcie zwiększa ryzyko wypadku.
Quattroporte – nazwa tego modelu Maserati wypowiadana na głos wybrzmiewa prawie tak dobrze jak dźwięk silnika V8, który go napędza. To nie byle jaka wersja tej limuzyny – to Trofeo, czyli najmocniejsze i najszybsze Quattroporte w historii Maserati.
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że do końca 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było w sumie nieco ponad 20 tys. aut elektrycznych i hybryd plug-in.
Skoda Kushaq to kolejny SUV w ofercie czeskiej marki. Od razu jednak musimy wspomnieć o tym, że nie będzie dostępna w Europie, bowiem głównym rynkiem będą dla niej Indie.
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze