VW testuje produkcję akumulatorów do aut elektrycznych

W Salzgitter w Niemczech Volkswagen uruchomił pilotażową linię do produkcji krótkiej serii akumulatorów litowo-jonowych do samochodów elektrycznych.

Budowa samochodu elektrycznego materiały prasowe
Budowa samochodu elektrycznego

Kluczowy podzespół

Produkcja odbywa się w tzw. Center of Excellence (CoE), gdzie 300 specjalistów opracowuje, testuje i nadzoruje innowacyjne sposoby wytwarzania akumulatorów. Volkswagen rozwija technicznie ten jeden z najważniejszych podzespołów samochodu elektrycznego pod kątem przyszłego zastosowania w modelach koncernu. Chodzi zarówno o zwiększenie pojemności akumulatorów, by zapewnić autom większy zasięg, jak i o zmniejszenie zastosowania w nich rzadkich surowców, a także recykling. 

materiały prasowe
Produkcję akumulatorów nadzoruje 300 specjalistów

Jak ważne jest to przedsięwzięcie dla koncernu, wyjaśniają Członkowie Zarządu VW. „Już teraz opracowujemy i produkujemy urządzenia elektroniczne, akumulatory, silniki elektryczne i systemy ładowania oraz tworzymy technologie recyklingu. Tworząc w ramach koncernu dział poświęcony akumulatorom do aut elektrycznych, potwierdzamy, że zależy nam na tym, by stać się jednym z wiodących na świecie producentów podzespołów do takich aut” – powiedział Thomas Schmall, Członek Zarządu Koncernu Volkswagen ds. Komponentów. Dr Stefan Sommer, Członek Zarządu Grupy Volkswagen ds. Zaopatrzenia, dodał: „Połączenie rozwoju, testów i pilotażowej produkcji akumulatorów w Salzgitter to kolejny ważny krok w ramach szerokiej ofensywy Volkswagena w dziedzinie aut elektrycznych. Dzięki skupieniu tych kompetencji w jednym miejscu możemy samodzielnie prowadzić prace rozwojowe akumulatorów jako kluczowego komponentu elektryfikacji, możemy opracowywać nowe standardy i szybko wprowadzać je do seryjnej produkcji”.

Inwestycja w elektromobilność

W gromadzenie własnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji akumulatorów Volkswagen zainwestował ponad 100 milionów euro. Do tego należy doliczyć 900 milionów euro, które przeznaczy na przedsięwzięcia w dziedzinie technologii akumulatorowych prowadzone wspólnie ze szwedzką firmą Northvolt zajmującą się produkcją tych podzespołów. W przyszłym roku w Salzgitter rozpocznie się budowa fabryki akumulatorów o łącznej mocy 16 gigawatogodzin, natomiast ruchomienie produkcji przewidziano na przełom lat 2023/2024. W tym celu Volkswagen zawiązał niedawno z firmą Northvolt spółkę joint venture, w której obie firmy objęły po 50 procent udziałów. W tym samodzielnym przedsiębiorstwie ma powstać 700 miejsc pracy. Również w przyszłym roku w Salzgitter zostanie uruchomiona linia pilotażowa do recyklingu akumulatorów.

materiały prasowe
Akumulatory to jeden z najważniejszych podzespołów auta elektrycznego

Frank Blome, dyrektor Center of Excellence w Salzgitter, stwierdził: „Uruchomienie linii pilotażowej to ważny krok w drodze do budowy ogromnej fabryki w Salzgitter. W krótkim czasie pogłębimy tu naszą wiedzę na temat procesów produkcyjnych. To bardzo ważne po to, by w przyszłości kształtować rozwój w tej dziedzinie, a przez to zapewnić dobre wyniki finansowe, niskie koszty i wysoką jakość. Zdobyte doświadczenie pomoże także lepiej kontrolować w przyszłości cały proces – od pozyskiwania surowców, poprzez produkcję aż po recykling akumulatorów litowo-jonowych”.

Zobacz również:
REKLAMA