[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

VW walczy ze smogiem

Koncern VW potwierdza swoimi działaniami, że podjęte zobowiązania traktuje bardzo poważnie. Jego zapowiedź, że do 2050 roku stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla nie jest deklaracją bez pokrycia.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Volkswagen postawił przede wszystkim na elektryfikację swoich samochodów. Już od 2016 roku rozwija modułową płytę podłogową (MEB) przeznaczoną do budowy pojazdów elektrycznych, na której skonstruowano pierwszy elektryczny model marki - ID.3. Jego produkcja rozpocznie się 4 listopada 2019 roku w fabryce w Zwickau i będzie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Auto pojawi się na rynku w 2020 roku, a do ładowania jego akumulatorów Volkswagen oferuje energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. Ale koncern nie ogranicza swoich działań do Europy, w rozbudowę sieci stacji ładowania angażuje się również w Ameryce Północnej.

REKLAMA

VW deklaruje również, że do 2025 roku wprowadzi na rynek 70 modeli zasilanych energią elektryczną. Od tego czasu zamierza sprzedawać ponad trzy miliony aut elektrycznych rocznie. Aby zrealizować tak ambitne plany, do 2022 roku do produkcji samochodów elektrycznych dostosuje osiem fabryk w Europie, Chinach i USA. Poza tym, kierując się hasłem „goTOzero”, Volkswagen postawił sobie konkretne cele zmierzające do ograniczenia emisji CO2 przez już produkowane samochody (rocznie koncern wytwarza prawie 11 milionów aut), a także przez należące do niego 122 fabryki na całym świecie:

Od 2020 roku VW zamierza zmniejszyć emisję dwutlenku węgla nowych aut osobowych produkowanych w Europie ze 123 g CO2/km w 2018 roku do 95 g CO2/km.
Do 2025 roku fabryki koncernu zmniejszą emisję CO2 na każdy produkowany pojazd o 45% w porównaniu z emisją w roku 2010.
Do 2025 roku zostanie zmniejszony – o 30% w stosunku do 2015 roku – ślad węglowy koncernu Volkswagena przypadający na każdy samochód w ciągu jego cyklu życia.
Do 2030 roku koncern zmniejszy emisję CO2 swoich nowych samochodów osobowych w Europie do 74 g CO2/km.
Aby możliwe było osiągnięcie założonych celów, w 2030 roku około 40% wszystkich nowych samochodów koncernu muszą stanowić modele elektryczne.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij