[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Volkswagen Arteon Shooting Brake – premiera wersji R i eHybrid

Volkswagen Arteon Shooting Brake ujrzał właśnie światło dzienne. Eleganckie kombi zostało pokazane od razu w wersjach zwykłej, hybrydowej plug-in oraz sportowej R.

Volkswagen Arteon Shooting Brake Volkswagen Arteon Shooting Brake

Wprowadzenie do oferty Volkswagena Arteona elegancko skrojonego kombi o nazwie Arteon Shooting Brake to również okazja do pokazania face liftingu obecnego modelu z nadwoziem fastback, ale nie tylko.

Oba modele, a więc także Volkswagen Arteon Shooting Brake, zostały w momencie premiery pokazane także w wersjach eHybrid – z 218-konnym napędem hybrydowym typu plug-in oraz R – z mocnym 320-konnym silnikiem benzynowym.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Volkswagen Arteon SB – nadwozie

Volkswagen Arteon Shooting Brake jest długo wyczekiwaną wersją kombi, która stylem ma nawiązywać do klasycznego stylu shooting brake, czyli – w dużym uproszczeniu mówiąc – luksusowo-sportowych kombi. W tym miejscu warto przypomnieć sobie piękną linię Mercedesa CLS Shooting Brake, z którą Arteon SB ma niewiele wspólnego. Nie umniejszając jednak w niczym Arteonowi, jest on bardzo ładnie skrojonym kombi, który z pewnością znajdzie spore grono fanów.

Volkswagen Arteon Shooting Brake

Zostawmy jednak samą stylistykę na boku, bo zdanie na temat wyglądu Arteona SB wyrobicie sobie sami, oglądając naszą galerię zdjęć. Przejdźmy do korzyści z takiego rodzaju nadwozia. A te, jak to w kombi, powinny kryć się w przestrzeni bagażowej.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

I w tym miejscu małe zaskoczenie, bo okazuje się, że Arteon Shooting Brake ma bagażnik większy od Arteona w nadwoziu fastback o zaledwie... 2 litry. 565 litrów Arteona SB kontra 563 litry Arteona to właściwie różnica zaniedbywalna.

Faktem jest, że Arteon SB wygrywa większą możliwością ułożenia bagażu, co widać po złożeniu foteli – tutaj różnica jest nieco większa (1632 litry vs. 1557 litrów). Z drugiej strony długość przewożonych bagaży w obu autach jest taka sama i sięga maksymalnie 2092 mm, mierząc do oparć przednich foteli. Wybierając zatem między obiema wersjami, nie należy kierować się pojemnością bagażnika, a skupić się na stylu.

Volkswagen Arteon SB – wnętrze

W obliczu debiutu Arteona w nowej wersji nadwoziowej również i dotychczas oferowany model przejdzie gruntowny face lifting. Samochód dostał nową deskę rozdzielczą, wprowadzającą bardziej „ekskluzywny” klimat i charakter. Nowe wnętrze pozwoli na użycie najnowszych rozwiązań technologicznych i systemów multimedialnych z rodziny MIB3.

Volkswagen Arteon Shooting Brake eHybrid

Producent stawia na ekrany i panele dotykowe, rezygnując jednocześnie z pokręteł i minimalizując liczbę fizycznych przycisków. Do tego stopnia, że dotykiem obsługuje się nawet panel klimatyzacji – przesuwając palcem w prawo lub w lewo dla zmiany ustawień temperatury czy siły nawiewu – oraz wielofunkcyjną kierownicę.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Arteon SB – silniki i napęd

W gamie nowego Volkswagena Arteona Shooting Brake znajdą się tradycyjne silniki benzynowe i wysokoprężne, ale swoją premierę ma także model eHybrid z napędem hybrydowym plug-in oraz sportowa odmiana R, przedstawiana jako osobny model.

Wśród napędów nowego Arteona znajdziemy wersje:

  • eHybrid, 218 KM (DSG6, FWD)

  • R, 2.0 TSI, 320 KM (DSG7, 4MOTION)

  • 2.0 TSI, 190 KM (DSG7, FWD)

  • 2.0 TSI, 280 KM (DSG7, 4MOTION)

  • 2.0 TDI, 150 KM (DSG7, FWD)

  • 2.0 TDI, 200 KM (DSG7, FWD)

  • 2.0 TDI, 200 KM (DSG7, 4MOTION)

Volkswagen Arteon SB eHybrid – hybryda plug-in

Wersja eHybrid debiutuje w Arteonie w wersji, której łączna moc systemowa osiąga 218 KM. Napęd składa się z silnika TSI o mocy 156 KM, współpracującego z 115-konnym silnikiem elektrycznym.

Standardowo samochód z naładowanym akumulatorem porusza się w trybie elektrycznym, natomiast w czasie jazdy można użyć opcji oszczędzania energii, kiedy chcemy ją zachować na zbliżający się teren zabudowany.

Volkswagen Arteon Shooting Brake eHybrid

Dla prędkości powyżej 140 km/h natomiast elektryczny silnik działa wspomagająco dla jednostki TSI. Co więcej, w trybie GTE służy jako dodatkowe źródło mocy, pomagające wycisnąć z napędu maksimum możliwości, dając najlepsze możliwe przyspieszenie.

Volkswagen Arteon Shooting Brake R

Volkswagen Arteon R – 320 KM

Kierowcom żądnym sportowych wrażeń producent poleca jednak wersję R, opracowaną przez wydzieloną ze struktur submarkę Volkswagen R. Arteon R napędzany jest 2-litrowym silnikiem TSI, generującym 320 KM w zakresie 5350-6500 obr./min i momentem obrotowym 420 Nm przy 2000 obr./min.

Na tym etapie nie podano jeszcze dokładnych osiągów, ale 7-stopniowa skrzynia DSG i napęd czterech kół z funkcją wektorowania momentu obrotowego pozwolą wycisnąć maksimum. Warto dodać, że system R Performance Torque Vectoring pozwala przenieść do 100 proc. momentu obrotowego na tylko jedno koło, w razie potrzeby.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA