Golf GTD kontynuuje tradycję szybkich kompaktów z Wolfsburga napędzanych przez mocny silnik wysokoprężny. W przypadku najnowszej generacji pod maską pracują 184 konie mechaniczne. 2-litrowa jednostka TDI oferuje również 380 Nm momentu obrotowego. Do tego zestawu będzie można wybrać skrzynię manualną 6-biegową lub 6-stopniowy automat DSG. W pierwszym przypadku średnie spalanie wynosi 4,2 litra na 100 km, w drugim 4,7 litra.
Na pewno nie będzie można narzekać na osiągi: 0-100 km/h załatwiane jest w 7,5 sekundy a prędkość maksymalna 230 km/h pozwoli sprawnie przemierzać autostrady.
Na drugim biegunie pod względem wrażeń z jazdy znajduje się e-Golf, w pełni elektryczna wersja. 115-konny silnik elektryczny wytwarza stałą wartość 270 Nm momentu obrotowego. Dzięki baterii na wadze wyskakuje dodatkowe 250 kg! Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,8 sekundy a prędkość maksymalna wynosi mniej niż limit na polskich autostradach – 135 km/h.
e-Golf posiada trzy tryby pracy: Normal, Eco i Range. Pierwszy to po prostu standardowe ustawienie, drugi blokuje motor do 95 KM i zakłada kaganiec do 120 km/h. Trzeci, „awaryjny” wyłącza klimatyzację i ograniczą prędkość maksymalną do 95 km/h. Zasięg e-Golfa określany jest na maksymalnie 175 kilometrów.
Przyjmowanie zamówień na Golfa GTD rozpocznie się w naszych salonach w maju, cena w Niemczech to 29 350 euro.