REKLAMA

Volkswagen Golf GTI Clubsport – między GTI a R

Volkswagen prezentuje Golfa w wersji GTI Clubsport. Ma znacznie więcej mocy, niż pokazany niedawno Golf GTI, ale jednocześnie zaostrza apetyt przed nadejściem Golfa R.

Volkswagen Golf GTI Clubsport fot. materiały prasowe
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Segment sportowych hatchbacków rozrasta się w bardzo szybkim tempie. Pojawiają się nie tylko nowe modele, ale i kilka wersji napędowych w ramach jednego hot-hatcha. Mowa o dodatkowych wariantach hybrydowych, obok tradycyjnych, wykorzystujących tylko silnik spalinowy.

Teraz na tapecie mamy jednak Volkswagena Golfa GTI Clubsport, obecnie najmocniejszy wariant ósmej generacji niemieckiego kompaktu. Pod jego maską pracuje co prawda ten sam turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, ale w przypadku Clubsporta wyciśnięto z niego dodatkowe wartości mocy i momentu obrotowego.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Volkswagen Golf GTI Clubsport został wzmocniony z 245 KM i 370 Nm, jakie oferuje „zwykły” Golf GTI, do wartości 300 KM i 400 Nm. Wszystko dzięki zmianom w oprogramowaniu sterującym pracą silnika, większemu intercoolerowi i zmienionej turbosprężarce.

Volkswagen Golf GTI Clubsportfot. materiały prasowe
Volkswagen Golf GTI Clubsport

Jednostka napędowa przenosi moc na koła przedniej osi, za pośrednictwem 7-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów DSG. Jak podaje producent, hot-hatch rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż 6 sekund i maksymalnie osiąga 250 km/h. Lepsza dynamika to z jednej strony zasługa mocniejszego silnika, a z drugiej krótszych przełożeń skrzyni biegów.

W opanowaniu sił napędowych, przenoszonych tylko na przód, pomaga elektromechaniczna blokada mechanizmu różnicowego VAQ, która zastępuje elektroniczny system XDS znany z Golfa GTI. Zmiany objęły poza tym ustawienie zawieszenia i jego charakterystykę, większy kąt pochylenia przednich kół czy dodanie w sumie 15 możliwości konfiguracji systemu DCC, w tym zawierających specjalne ustawienia na Północną Pętlę toru Nurburgring.

Mocniejsze są poza tym hamulce i przeprogramowany ABS. Wizualnie natomiast GTI Clubsport różni się od Golfa zderzakami, 19-calowymi kołami czy dwuczęściowym tylnym spoilerem. W kabinie zmieniły się natomiast w zasadzie fotele, a dokładniej użyta na nich tapicerka.

Ile kosztuje Volkswagen Golf GTI Clubsport? Ceny zostaną ogłoszone już niebawem.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA