[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Volkswagen Golf GTI. Do miasta i na tor

Volkswagen Golf GTI został już pokazany przy okazji odwołanych targów w Genewie, razem z Golfami GTE i GTD. Teraz wiemy już więcej o kultowej odmianie króla kompaktów.

Volkswagen Golf GTI Volkswagen Golf GTI
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 142 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowy Volkswagen Golf nie ma szczęścia do premier. Jego oficjalny debiut, planowany na salon w Genewie, pokrzyżowało odwołanie targów. Teraz hot-hatch jest bliski premiery sprzedażowej, ale jego prezentacja – zamiast tradycyjnie na torze wyścigowym – odbyła się za pomocą transmisji online i pokazu slajdów, okraszonego komentarzem ekspertów z offu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Takie czasy, co zrobić. Tak czy inaczej, nowy Golf GTI zapowiada się na prawdziwą „petardę” i jeśli wierzyć zapewnieniom inżynierów oraz tego, co widać na pierwszych filmach (najciekawszy z nich prezentujemy poniżej), to ósma generacja tego klasyka w segmencie hot-hatchy wynosi wrażenia ze sportowej jazdy na nieosiągalny dotąd poziom.

A trzeba dodać, że pierwszy Volkswagen Golf GTI pojawił się na rynku już 44 lata temu, miał 110 KM mocy i producent przewidywał produkcję zaledwie 5 tys. egzemplarzy. Rynek przyjął jednak ten model tak ciepło, że Golf GTI pierwszej generacji nie tylko znalazł ponad 460 tys. klientów, ale stał się wzorem dla rywali i zarazem synonimem podrasowanych kompaktów.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Volkswagen Golf GTI – napęd

Zacznijmy od silnika, choć temu podczas prezentacji poświęcono najmniej czasu, koncentrując się na przeniesieniu napędu, systemach wspomagających kierowcę czy stylistyce nowego Golfa GTI.

Volkswagen Golf GTI

Pod maską nowego modelu służy 2-litrowy benzynowy silnik TSI. Jednostka o oznaczeniu EA888, będąca najnowszym wariantem Evo4, generuje moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm. Na jakie osiągi te wartości wystarczą – tego wciąż nie wiemy, bo producent zachowuje to na ostatnią chwilę.

Ważne jest jednak to, jak te siły napędowe przenoszone będą na koła (w GTI tradycyjnie są to koła przedniej osi) i dalej na drogę. A tym razem ma być naprawdę dobrze. Czterocylindrowy silnik standardowo współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Dla modelu dostępna jest także 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG).

Przede wszystkim jednak już w seryjnym wyposażeniu znajdzie się elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego kół przedniej osi XDS, po raz pierwszy zastosowana w poprzednim Golfie GTI, ale w wydaniu Performance. Dodatkowo kierowca skorzystać może z zalet opcjonalnego systemu DCC, czyli amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia.

Inżynierowie potwierdzili także trzystopniowy poziom ingerencji systemu ESC – od pełnego, poprzez częściowy – ingerujący w skrajnych sytuacjach, aż po całkowite wyłączenie tego wspomagacza.

Zanim przejdziemy dalej, obejrzyjcie film, prezentujący możliwości nowego Golfa GTI na torze:

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf GTI – stylistyka

Nowy Golf GTI w założeniu projektantów ma sprawiać wrażenie mocno osadzonego na kołach, a jednocześnie dynamicznego. Rzeczywiście, coś w tym jest, w porównaniu choćby do poprzednika.

Z przodu wrażenie większej szerokości potęguje zderzak z mocno rozciągniętym pasem dolnego wlotu powietrza, zawierającego też efektowne światła, wkomponowane w plaster miodu. Ciekawostką jest też LED-owa listwa zintegrowana z grillem, która jest elementem oświetlenia do jazdy dziennej.

Z tyłu nie mogło zabraknąć charakterystycznego elementu w postaci dwóch szeroko rozstawionych końcówek wydechu, a dla podkreślenia, że mamy do czynienia ze sportowym Golfem, pod logo producenta znalazły się trzy duże litery GTI, umieszczone centralnie na klapie bagażnika.

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI – wyposażenie i premiera sprzedażowa

Na koniec kilka słów o wyposażeniu. Producent zapowiada, że każdy Golf GTI otrzyma w standardzie m.in.:

  • Lane Assist
  • Front Assist wykrywający pieszych i rowerzystów
  • XDS - elektroniczną blokadę dyferencjału
  • Car2X – system komunikacji auta z innymi pojazdami i elementami infrastruktury (na wybranych rynkach)
  • Digital Cockpit – cyfrowy zestaw zegarów
  • system infotainment z 8,25-calowym ekranem
  • wielofunkcyjną kierownicę
  • automatyczną klimatyzację jednostrefową
  • reflektory, światła tylne i dzienne w technologii LED
  • dwa porty USB-C
  • 17-calowe felgi

Oficjalna premiera handlowa i rozpoczęcie zbierania zamówień na nowego Volkswagena Golfa GTI rozpocznie się tego lata. Bliżej daty premiery poznamy ceny modelu.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA