[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Volkswagen Golf GTI debiutuje, a z nim GTD i GTE

Na kilka dni przed targami w Genewie Volkswagen uderza z mocną, potrójną premierą. Oto przed państwem Volkswagen Golf GTI, a także Golf GTD oraz Golf GTE.

Volkswagen Golf GTD, GTI i GTE Volkswagen Golf GTD, GTI i GTE

Trzy samochody w jednym nadwoziu. Z zewnątrz różni je bardzo niewiele, bo w oczy rzucają się jedynie końcówki wydechu – w GTI dwie pojedyncze, w GTD jedna podwójna, a w GTE ukryte pod zderzakiem. Za to w kwestii napędu mamy trzy różne podejścia, połączone jednym – dużą mocą.

Volkswagen Golf GTI

Zacznijmy od klasyka i ikony segmentu kompaktowych hot-hatchy, czyli Volkswagena Golfa GTI. Do jego napędu służy 2-litrowy benzynowy silnik TSI. Jednostka o oznaczeniu EA888, będąca najnowszym wariantem Evo4, generuje moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm.

Golf GTI może współpracować zarówno z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, jak i siedmiobiegowym, dwusprzęgłowym automatem, dostępnym jako opcja.

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

Volkswagen Golf GTD, GTI i GTE Volkswagen Golf GTD, GTI i GTE

Nie znamy jeszcze na tym etapie parametrów dotyczących osiągów, ale już za kilka dni, podczas salonu samochodowego w Genewie, o ile ten się odbędzie, dowiemy się pozostałych, istotnych szczegółów.

Wtedy też powinniśmy już wiedzieć na pewno, czy Volkswagen przewiduje wersję TCR, o której powstaniu mówi się sporo. Co więcej, pojawiły się nawet przecieki, które sugerują, że Golf GTI TCR ma otrzymać ten sam silnik 2.0 TSI, ale podkręcony do poziomu 295 KM.

Przypomnijmy, że obecny Golf GTI TCR dysponuje mocą 290 KM i momentem obrotowym 380 Nm, co pozwala przyspieszać do „setki” w 5,6 sekundy i rozpędzić się do 250 km/h.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

Volkswagen Golf GTI Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTD

Przejdźmy teraz do usportowionego diesla, czyli Volkswagena Golfa GTD. Jak widać, napędy wysokoprężne wciąż mają się dobrze i mimo złej prasy oraz idącym za tym spadkiem sprzedaży, producenci nadal stawiają na taki rodzaj silników.

Pod maską Golfa GTD pracuje 2-litrowy, czterocylindrowy diesel TDI, którego moc, sięgająca 200 KM, może nie rzuca na kolana, ale za to poziom maksymalnego momentu obrotowego, wynoszący 400 Nm, zwiastuje niezłe osiągi i dużą elastyczność.

Ta jednostka napędowa połączona jest wyłącznie z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią DSG. Osiągów na tym etapie nie znamy, ale będą to okolice 6-7 sekund.

Zobacz także: elektryczny ID.3 to początek wysypu premier VW

REKLAMA

Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE

Volkswagen Golf GTE

Trzecia wersja, najbardziej wybiegająca w przyszłość, czy też raczej najbardziej dostosowana do obecnych trendów, to Golf GTE z napędem hybrydowym typu plug-in. Tutaj duża moc połączona jest z możliwościami pomocniczego silnika elektrycznego, czego rezultatem jest wyższy niż w GTI moment obrotowy, a oprócz osiągów Golf GTE oferuje też oszczędną – w tym zeroemisyjną – jazdę.

Jak wiemy, Volkswagen Golf GTE korzysta z połączenia 1,4-litrowego silnika TSI o mocy 150 KM z jednostką elektryczną, która generuje 114 KM. W rezultacie daje nam to moc maksymalną wynoszącą 245 KM – tyle co w Golfie GTI, ale moment obrotowy 400 Nm to już wynik o 30 Nm lepszy, mający zrekompensować większą masę auta.

Za lekką nadwagę Golfa GTE odpowiada nie tylko silnik elektryczny, ale przede wszystkim litowo-jonowy akumulator, magazynujący 13 kWh energii. Ma to pozwolić na pokonanie do 60 km w trybie zeroemisyjnym, w którym podróżować można z prędkością do 130 km/h.

Więcej szczegółów poznamy w chwili premiery na salonie samochodowym w Genewie. Prezentacja nowej rodziny podrasowanych Golfów zaplanowana jest na wtorek 3 marca.

Zobacz także: nowa, superszybka ładowarka do aut elektrycznych

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA